Image

מונדיאל- חודש שלם של כדורגל איכותי

תחרות המונדיאל או בשמו השני גביע העולם של פיפ״א הוא אירוע בינלאומי עצום בגודלו. המונדיאל מאחד אוהדים של קבוצות מכל העולם ומתרחש פעם בארבע שנים. במונדיאל האחרון שהקיים  בברזיל, טסו 11,200 אלף ישראלים לצפות בלייב בשידורי המשחקים. המונדיאל נחשב לאחד מהאירועים הכי נצפים שיש בעולם, מדובר על מאות מיליונים של אנשים, אשר מתמגנטים למסכים בבתים ובברים השכונתיים ובמשך חודש שלם הנושאים העיקריים שעליהם מדברים קשורים למי ניצח אתמול בערב, איך המשחק היה, גולים ייחודיים ועוד. אפילו מתקיימים הימורים בין חברים על איזו נבחרות יעלו לגמר הגדול ומי הנבחרת שתנצח.

 

מונדיאל 2014 – ברזיל

המונדיאל האחרון התרחש בכל רחבי ברזיל שהיא בעצמה מדינה של כדורגל. ברזיל השקיעה לא פחות ממיליון דולרים במטרה לארח תיירים מרחבי הגלובוס ולספק לקהל מונדיאל איכותי , מושקע וממונף. מונדיאל 2014 הוא המונדיאל היקר ביותר שידעה היסטוריית המונדיאלים. ברזיל דאגה לשיפוץ נרחב של האצטדיונים, בנתה אולמות חדשים, הכינה תשתיות מסודרות במטרה לקלוט את כל הצופים שמגיעים, שיפצה כבישים ועוד. בשנה זו כמות התיירים בברזיל הוכפלה בעקבות המונדיאל. מדובר על סדר גודל של 600,000 תיירים שקנו כרטיסים ושילמו אלפי דולרים על מנת להשתתף באירוע הגדול. בממוצע כל תייר צופה בשניים עד ארבעה משחקים.

 

איצדיון המרקנה

אצטדיון זה נמצא בריו דה ז׳אנרו ושמו מזוהה עם נהר גדול בעיר ריו ועם אחד התוכים הפופולאריים בריו. האצטדיון מכונה בשם נוסף ״מאריו פילהו״ על שם של עיתונאי ברזילאי ידוע. האצטדיון נבנה באופן רשמי במונדיאל הראשון אותו אירחה מדינת ברזיל בשנת 1950. הבנייה הסופית שלו הושלמה רק בשנת 1965.ֿ המשחק הראשון באיצטדיון זה אשר עוד לא היה לגמרי מוכן ושלם, היה בין ריו לבין סאו פאולו והסתיים בתוצאה 3:1 לטובת ריו. למשחק הגמר באותו אצטדיון שהתקיים בין ברזיל לאורגוואי הגיעו אז 200,000 צופים, מספר שנחשב לשיא עולמי שעדיין לא נשבר, והוא הסתיים בתוצאה 2:1 לטובת אורוגוואי מה שגרם לאכזבה עצומה בקרב האוהדים הברזילאים שמלאו את רוב האצטדיון. עד היום ההפסד זכור לכולם ויש כאלה שרואים ביום הזה אבל של ממש. בשנת 1992 קרתה תאונה נוראית במרקנה בעקבות נפילה של קורה אשר גרמה להרג של שלושה אוהדים ולפציעתם של עשרות. בעקבות המונדיאל של שנת 2014, קיימו הברזילאים שיפוץ מסיבי במרקנה. מספר המושבים צומצם משמעותית והשיפוץ אפשר ראייה טובה לכל מי שיושב באצטדיון. 

אולי תאהבו גם

Scroll to Top