בלוג הסולידית

על בלוג הסולידית שמעתי לגמרי במקרה מתוך כתבה בטיים אאוט תל-אביב, המגזין בחר לתאר את הבלוג במילים הבאות: “היא מעצבנת ומאתגרת בו זמנית, אורח החיים שלה מעורר בוז וגם קנאה, ופשוט אי אפשר להפסיק לקרוא אותה. בזמן שכולם מתלוננים על השחיקה הכלכלית ורודפים אחרי דרכון זר מציעה הסולידית אלטרנטיבה רדיקלית, שילוב של קפיטליזם קיצוני ותפיסה אנטי צרכנית.”. לאחר שקוראים מילים כאלה קשה שלא לחפש בגוגל 'בלוג הסולידית' בשביל לראות במה מדובר.

 

כאשר שואלים אותי על בלוג הסולידית אני בדרך כלל מתקשה להסביר; בלוג הסולידית הוא בלוג שונה ויוצא דופן, אפילו גם בקטגוריה שאליו הוא משתייך…. בעצם אני גם לא בטוח שאני יודע לאיזה קטגוריה הוא משתייך, עבורי הוא מתקשר לתחום הכספים אך אני בטוח שיוצרת הבלוג תחלוק על זה. הוא בהחלט שונה מבלוגים אחרים בתחום הכספים.

 

בלוג הסולידית אכן עוסק בנושאים של כספים והשקעות ומדבר על דברים הקרובים ללבם של הקפיטליסטים שבניננו. באתר תוכלו ללמוד הרבה דברים על השקעות ועושר אך בו זמנית האתר מבקר את כל הסגידה לכסף ומקדש ערכים כמו חופש אישי ותרבות של זמן פנוי, שני דברים שאנו הרבה פעמים מקריבים במרדף אחר הכסף.

 

בלוג הסולידית לא בא ללמד אתכם איך להתעשר בקלות או איך להתעשר בכלל, הבלוג בא ללמד אתכם איך לחיות. נראה שהבלוג תוקף מצד אחד את תרבות העבדים המודרנית – האנשים אשר "נהנים" ממשכורות גבוהות ועובדים 60 שעות בשבוע למשך 40 שנה. וכמו כן את תרבות הצרכנות האובססיבית המשתלטת על חיינו ואומרת שרק אם נקנה ונקנה נהייה מאושרים.

 

הסולידית (בכוונה לכותבת הבלוג) מגדירה את עצמה כעצמאית כלכלית ופנסיונרית בגיל 30 פלוס. היא אינה תלויה במקום עבודה בשביל לקיים את עצמה, מה שמאפשר לה הרבה זמן פנוי. למעשה הסולידית יוצאת כנגד כל הגדרת העושר המערבית אשר מתבססת על גובה ההכנסה  – הסולידית מודדת את העושר על פי הזמן הפנוי. זה בניגוד לכל מודל כלכלי שלמדתי. מבחינתה הזמן הוא מוצר שאני יכול למכור ולקבל תמורתו כסף.

 

שלא תבינו אותי לא נכון, בלוג הסולידית אינו עוסק רק בהטפות פילוסופיות ויציאה כנגד התרבות של הצריכה והכסף. בלוג הסולידית מעניק עצות פרקטיות בנוגע להשקעות, עצות אשר יכולות להיות רלוונטיות גם למי שלא מקבל את הגישה הפילוסופית של האתר. אם אתם רוצים ללמוד על תיקי השקעות, קרנות נאמנות, מסים, חסכונות, פנסיה וצרכנות נבונה – אתם מוזמנים לבקר בבלוג הסולידית. מובטח שתלמדו משהו חדש בכל פעם.

 

אולי תאהבו גם

Scroll to Top