בלוג

אני לא חושב שיש טעם להסביר מה זה בלוג, המושג בלוג נכנס לחיינו אי שם בשנות התשעים ומאז הפך לתופעה עולמית. תוכלו למצוא בלוג בכל נושא שבעולם ומגוון גדול מאוד של שפות. תוכלו למצוא בלוגים אשר נכתבים על ידי ילדים לצד בלוגים הנכתבים על ידי אנשי עסקים וחברות. האמת שאני גם מתקשה לאפיין מהו בלוג מכיוון שהבלוגים היום מכילים פונקציות כל כך מתקדמות אשר הופכות אותם לאתר אינטרנט לכל דבר.

 

ישנו פלטפורמות שונות באינטרנט המאפשרות לגולשים לפתוח בלוג משלבם תוך דקות. חלקן פשוטות ואינטואיטיביות וחלקן קצת יותר מורכבות אך בעלות פונקציות מתקדמות יותר. כמובן שניתן גם להקים בלוג באופן עצמאי מבלי להסתמך על הפלטפורמות הקיימות. מרבית האנשים דווקא כן בוחרים להשתמש בפלטפורמות הקיימות מכיוון שהן נוחות לשימוש ובדרך כלל חינם. הפלטפורמות הקיימות מאפשרות בניית בלוג מרשים ואיכותי.

 

מבין הפלטפורמות הידועות המשמשות לבלוג ניתן למנות את האתרים הבאים: בלוגר, וורדפרס, טמבלר וישרא – בלוג הישראלית בה תוכלו למצוא אלפי בלוגים פעילים בנושאים שונים. לכל אחת מהפלטפורמות יש את המאפיינים שלה, לצד היתרונות והחסרונות. אך נראה שיותר מכל מה שקובע את הצלחת הבלוג (אני מתייחס להצלחה מבחינת משיכת תנועה של קוראים לבלוג) הוא התוכן שכותב הבלוג מכניס לתוכו. כל אדם יכול לפתוח בלוג ולהכניס לתוכו את התוכן שמעניין אותו, אם הוא עושה זאת טוב ובצורה שתעניין גם אחרים אז יש לו סיכוי להשיג קהל קוראים גדול. בלוג יכול לעסוק בנושאים שונים ואפילו משונים, הכל לפי הבחירה של יוצר הבלוג.

 

בעבר בלוג זוהה בעיקר עם אנשים פרטיים אשר פותחים בלוג בו הם יכולים לחלוק עם העולם את חוויותיהם האישיות, דעותיהם או כל דבר אחר. ישנם אנשים שלקחו את הבלוג לכיוון אישי וישנם אנשים אשר לקחו את הבלוג לכיוונים אחרים בעלי פוטנציאל עסקי. אם בעבר חשבנו שאנשים פרטיים פותחים בלוג וחברות גדולות פותחות אתר אינטרנט, אז מסתבר שטעינו בגדול. בלוג הוא דבר נפוץ ומקובל בחברות גדולות לצד אתר האינטרנט הרגילים. בלוג מאפשר לחברה להעביר אינפורמציה, לשמור על קשר עם לקוחות, ליצור תדמית או לתת ערך מוסף למוצרשירות במקביל לאתר האינטרנט הרגיל של החברה. חברות גדולות מחזיקות בלוג והן מתייחסות אליו ברצינות רבה.

 

אולי תאהבו גם

Scroll to Top