Image

דני גונן

לפני כשבוע יצא דני גונן לטיול במקום אותו הוא כל כך אהב, עין בובין, אך מאותו טיול הוא לא חזר.

פלסטינים רצחו את דני גונן סמוך למעיין עין בובין אשר נמצא ליד הישוב דולב שבחבל בנימין.

בעודם נמצאים במכוניתם בסמוך למעיין, כאשר כבר רצו לעזוב את המקום ולנסוע לביתם, נורה לכיוון מכוניתם של דני גונן וחברו כעשרה כדורים על פי חקירה ראשונית של זירת האירוע, כאשר ארבעה מהם פוגעים במכונית, הרגו את דני גונן ופצעו את חברו.

על פי הערכת שירותי הביטחון הכללי, הירי בוצע מטווח קרוב יחסית לאור העובדה שכל הכדורים שנמצאו בזירת האירוע, נמצאו בסמוך למכונית הטויוטה של דני גונן וחברו.

לאחר האירוע תושאלו מספר רב של אנשים אשר שהו במעיין ביום הפיגוע אך החקירות לא העלו דבר.

צה"ל ושירות הביטחון הכללי בצעו מחסומים לצירי הגישה לכפרים הסמוכים ליישוב דולב ביניהם עין ודיר איבזיע, אך גם מאמצים אלו לא הניבו פירות לתפיסת המחבלים.

אלפים הגיעו להלווייתו של דני גונן אשר התקיימה בשבוע שעבר, אימו ספדה לו ואמרה שדני נרצח בעת שטייל בארץ שכה אהב, ואפילו חברו של דני גונן אשר נפצע באותו פיגוע הגיע מבית החולים לחלוק לו כבוד אחרון.

זהו אינו הפיגוע הראשון שיודע היישוב דולב, שכן יאיר מנדלסון, תושב היישוב נרצח בסמוך ליישוב בשנת 1991 על ידי מחבלים כאשר הוא בדרכו לביתו.

כתוצאה מכך החליטו תושבי היישוב דולב להקים מאחז לזכרו של חבריהם יאיר מנדלסון המרוחק פחות משלושה קילומטרים מהעיר ראמאללה שיקרא "יד יאיר", ובמקום הוקם פארק קטן, אנדרטה לזכרו, בית כנסת ומאחז צבאי.

בשנת 2008 עלו דחפורים על המאחז והרסו את רוב רובו של המאחז.

לאור העובדה שהמאחז פונה ונהרס ללא כל צו בית משפט הוגשה נגד צה"ל תביעה בגין אותה הריסה על סך של 432 אלף ש"ח

היישוב דולב, הוא יישוב קהילתי, אשר הוקם בשנת 1983, וכיום מונה כ-1,400 תושבים.

שמו של היישוב נגזר כתוצאה מהנחל הזורם למרגלותיו, ואדי דילב, אשר בו צומחים עצי הדולב שנחשבת לאוכלוסיית הדולבים הטבעית היחידה ביהודה ושומרון והדרומית ביותר בעולם.

Scroll to Top