Image

האח הגדול – הריאליטי שכבש את העולם

האח הגדול היא תכנית מציאות (ריאליטי) המשודרת ביותר מ-70 מדינות ברחבי הגלובוס. את השם לתכנית הריאליטי הפופולארית לקחו מ״הרומן 1984״ אשר נכתב ע״י ג׳ורג׳ אורוול שם מסופר כי האח הגדול רואה ושולט בכל מה שמתרחש מסביב. לראשונה התכנית המפורסמת יצאה בהולנד ולאחר זמן קצר נמכרה כמעט בכל העולם.

 

איך זה עובד בפועל?

אחרי מיונים של צוות ההפקה נבחרים מספר אנשים בעלי אופי או אישיות יוצאי דופן אשר עלולים ליצור עניין במפגש עם אנשים אשר שונים אחד מהשני בצורה קיצונית, אנשים בעלי דעות שונות, תרבויות שונות, מגזרים שונים, מצב סוציו-אקונומי שונה, סטטוס שונה ובגילאים לגמרי אחרים. הרעיון מבוסס על איך מתנהלים החיים בתוך וילה המנותקת מהעולם החיצוני ובה נוצרות אינטראקציות בין בני הבית. החברים בבית מתועדים 24 שעות, 7 ימים בשבוע ב-55 מצלמות חלקן גלויות וחלקן נסתרות.  על כל משתתף מוצמד מיקרופון אותו הוא מחויב להשאיר על עצמו, וכל מה שמתנהל בתוך הבית מועבר לצופים בערוץ מיוחד אותו הקדישה חברת הכבלים לתכנית באופן שוטף ורציף. בנוסף נערכות תכניות שבועיות או דו שבועיות המספרות לצופים בתקציר מעניין את כל מה שהתרחש בבית באותו השבוע. הדיירים מנותקים לחלוטין ממה שקורה בחוץ בחיים האמיתיים. הם לא קוראים עיתונים, לא שומעים חדשות או רואים טלוויזיה, אין להם מחשב או טלפון נייד, בקיצור נתק מוחלט. כמו כן למשתתפי התכנית אסור להכניס חומר קריאה או כתיבה ואפילו שעונים. בבית יש חוקים המגבילים את הדיירים לעשות מה שעולה על רוחם, לדוגמא חל איסור לעשן בתוך הבית אלא רק במקומות המיועדים לכך, למשתתפים אסור לדסקס ביניהם על אסטרטגיות הדחה ולדבר ביניהם למי הם מתכוונים להצביע.

 

 

בין עונה לעונה ההפקה משתנה את מספר הדיירים שנכנסים לתכנית. בזמן השהייה בבית הדיירים עוברים משימות בהנחיה של ״האח הגדול״ אותו הם רק שומעים כל הזמן. בנוסף, אחת לכמה זמן הדיירים צריכים להחליט ביחד על רשימת קניות הכוללת תקציב שהתכולה שלה תשרת את כולם במהלך השהייה שלהם בבית האח הגדול. מדובר באחת מתכניות הריאליטי שזכו לכמות הרייטינג הגבוהה ביותר. התכנית בארץ משודרת בערוץ 2 ע״י הזכיינית קשת. לראשונה יצאה התכנית בישראל בשנת 2008 ומאז מנחים אותה באופן שוטף וקבוע ארז טל ואסי עזר. 

Scroll to Top