Image

ספי ריבלין – הפיסטוק של כולנו

ספי ריבלין היה אחד מהאנשים הבולטים ביותר בתרבות ובבידור בישראל. הוא נולד וגדל במושב העובדים שהייתה אז שכונה קטנה בראשון לציון. בתור ילד צעיר שיחק ספי ריבלין בקבוצת הכדורגל, הפועל ראשון לציון. לאחר שנאבק זמן ממושך במחלת הסרטן הוא נפטר בתאריך ה-3 לנובמבר שנת 2013.

 

דרכו האמנותית

בתחילת דרכו כיכב ספי ריבלין בתיאטרון והופיע בפעם הראשונה בהצגה ״משרתם של שני אדונים״. התפקיד בו גילם זכה למועמדות בפרס ״כינור דוד״. אחד המערכונים הידועים בהם השתתף ספי ריבלין בתפקיד – רבי לוינגר, היה ״רבי לוינגר דאדא״ אשר זכה לאהדה רבה בציבור הישראלי. בנוסף, השתתף ספי ריבלין בסרטים, בהצגות תיאטרון ובתכניות טלוויזיה רבות. אחת התכניות הזכורות לכולנו היא ״רגע עם דודלי״ בה גילם ספי ריבלין במשך 6 שנים רצופות את פיסטוק, כוכב הילדים של שנות ה-70. בתחילת שנות ה-80 הייתה מאין סדרת המשך בגילומו של ספי שנקראה ״בבית של פסטוק״. באמצע שנות ה-80 כיכב ספי ריבלין בסדרה ״התזמורת״ אשר זכתה בפרס ״ורד הזהב״ בתחרות בשוויץ. בסוף שנות ה-80 השתתף ספי ריבלין בתכנית הילדים ״הופה היי״ שם שיחק תפקידים מגוונים. אחת מחברותיו הוותיקות של ספי היא השחקנית ציפי שביט, יחד הם כיכבו זה לצד זה בתכנית הילדים ״ציפי בלי הפסקה״. באמצע שנות ה-90 עלתה הסדרה המצליחה ״איצ׳ה״ – קומדיית מצבים בערוץ 2 בה גילם ספי את התפקיד הראשי. התכנית ״ספי״ יצאה לאוויר בסוף שנות ה-90. באותם שנים ספי החל לסבול ממחלת הסרטן אשר תקפה את מיתרי הקול שלו ולכן הסדרה התנהלה במתכונת שתיקה מלאה.

 

פוליטיקה

ספי ריבלין היה אוהד מושבע של מפלגת הליכוד ובשנת 1981 השתתף בתשדירי הבחירות שלה. אחד המונולוגים המפורסמים של ספי ריבלין היה ״כן ולא״ שם גילם את שמעון פרס כפוליטיקאי ללא דעה.

 

למרות המחלה הקשה, המשיך ספי ריבלין להופיע בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון אך בשנת 2012 בעקבות ניתוח שעבר, איבד את קולו לגמרי והשאיר מאחוריו זיכרונות של איש מצחיק ואהוב על כולם.

Scroll to Top