Image

ספסל כדור סל – מה מיוחד בו?

ענף הכדורסל הוא ענף ספורט שבו יש צורך בלא מעט ציוד סובב, מעבר לכדור עצמו

כשאנחנו מתכננים אולם כדורסל כזה או אחר, בין אם מדובר באולם של בית ספר ובין אם מדובר באולם מקצועי של קבוצה ברמה הגבוהה ביותר, ישנם הרבה מאוד פרטים שצריכים לשים אליהם לב. הסיבה לכך היא ברורה למדי – בניגוד לענפי ספורט אחרים, שלא צריכים המון לוגיסטיקה וציוד סובב, הרי שהכדורסל מטבעו הוא ענף ספורט שעבורו נדרשת לא מעט עבודה ולא מעט השקעה. מעבר לכדור הכתום המוכר לנו כל כך, ולסלים המחייבים שהם כמובן הכרח עבור כל מגרש כדורסל, הציוד הסובב החשוב והנוסף של כל אולם כדורסל הוא אולי אחד שלא חשבתם עליו בתחילה – ספסל כדורסל.

מה מיוחד בספסלי כדורסל, ומדוע חשוב להקפיד על קנייה נכונה של ספסלים אלה בתכנון אולם?

  • מה מיוחד בספסלי כדורסל? ספסל כדורסל הוא לא כמו ספסל של שום ענף ספורט אחר, והוא גם לא כמו כל ספסל עץ פשוט אחר. מדובר, למעשה, ב"בסיס האם" של כל קבוצה על המגרש, המקום שבו השחקנים שלא משחקים באותו הרגע בחמישייה יושבים ומקבלים טיפולים שונים והנחיות שונות, והמקום שבו מחדשים כוחות. משום כך, ספסלי כדורסל צריכים להיות ארוכים ונוחים, ולהתאים הן ביציבות שלהם והן בנוחות שלהם לצרכים של קבוצת כדורסל איכותית.
  • מדוע זה חשוב כל כך? בחירה נכונה של ספסל כדורסל עבור אולם כדורסל היא בחירה קריטית, מהסוג שתקבע האם מדובר באולם שנעים להתאמן ולשחק בו, או האם מדובר בבעיה שתלווה אותנו לאורך זמן. לכן, כבר בשלב הקמת האולם או הקבוצה, צריך לחשוב גם על פרטים כמו רכישה של ספסל.

ישיבה על הספסל בכדורסל היא דינמית יותר מבכל ענף ספורט אחר, ויש לבחור ספסלים בהתאם

יותר מכל ענף ספורט אחר, ספסל כדורסל הוא דבר דינמי. למעשה, במשחקי כדורסל ברמה הגבוהה ביותר, ניתן לראות איך הספסל פעיל לא פחות מהשחקנים על המגרש – ובבסיס של כל התפיסה הספורטיבית הזו ניצב מוצר פשוט ואיכותי למדי – הספסל עצמו.

Scroll to Top