Image

אייפון 5s – הדור השביעי של חברת Apple

אייפון 5s הוא טלפון חכם מבית Apple, אשר יצא למכירה ברחבי העולם בספטמבר 2013. המכשיר דומה מאוד למכשיר האייפון הקודם, אך הוא מצויד במספר שיפורים. את המכשיר אבזרו במעבד Apple A7 והוא נחשב לאחד הסמארטפונים המהירים עד לשנה זו. אחד המאפיינים החדשים שהכניסה חברת Apple ל- אייפון 5s נקרא Touch ID. למעשה זוהי טכנולוגיה המאפשרת לזהות את בעל המכשיר על פי טביעת האצבע שלו שנוגעת במקש המרכזי. טכנולוגיה זו פותחה במטרה  למקסם את יתרון האבטחה וההגנה על המכשיר מפני גניבות.

 

אייפון 5sמאפיינים טכנים

המכשיר החכם והאלגנטי מצוייד במערכת הפעלה iOS. מערכת זו נחשבת לניידת ומעניקה שליטה במכשיר תוך פעולה של החלקת האצבע מכיוונים שונים, צביטות המסך, סיבובים שלו ועוד. לכל פעולה אותה אנו מבצעים במכשיר יש הגדרה ספציפית במערכת ההפעלה ובממשק המאפשרות לנו לשלוט בחלק מהמצבים לפי התאמה אישית של בעל המכשיר. לדוגמא אם ננער את המכשיר, נוכל למחוק את הודעת הטקסט שכתבנו. אייפון 5s מצוייד  במסך טאץ׳ משוכלל בגודל של 4 אינץ׳. התכונות של אייפון 5s מאופיינות בהיותו טלפון בעל מסך טאץ׳ כמו כל המכשירים ומוצרי האלקטרוניקה של חברת Apple. הסמארטפון נחשב למהיר במיוחד עם מהירות מעבד של 1300MHz. אייפון 5s  מיוצר בשלושה צבעים: לבן- כסוף, לבן – זהב ואפור חללי. הרזולוציה של המסך באיכות גבוהה במיוחד הכוללת 40×1136 פיקסלים בצפיפות של 325 ppi. אייפון 5s מצויד במצלמה בעלת 8 מגה פיקסל, שני לדים לפלאש, פוקוס אוטומאטי, אופציה לוידיאו ומצלמה קדמית 1.2 מגה פיקסל. את המכשיר ניתן לחבר לחיבור 3.5,A2DP, יציאה לטלוויזיה והוא מצויד ברמקול חיצוני יחיד. הסוללה של המכשיר חזקה במיוחד ומאפשרת זמן דיבור כולל של 600 דקות.

 

שימושים

אייפון 5s משמש כנקודת שיתוף וחיבור בנקודות אינטרנט שונות. בנוסף הוא מצויד באופציות ה- Bluetooth, Wi-Fi ודרכו יש לנו גישה לחנות ה- APP של חברת Apple. המכשיר יכול לנגן מוזיקה, סרטונים, סרטים, ניתן להוריד אליו סרטים אלקטרונים ולמיין דרכו ספריות שלמות של מוזיקה לפי קטגוריות של זמרים, להקות או סגנונות מוזיקה.

 

לסיכום אייפון 5s הפתיעה את קהל המושבעים של חברת Apple, הוא מצויד בשכלולים ומאפיינים רבים אשר הפתיעו את עולם הסלולאר המתקדם. המכשיר קל לנשיאה ושוקל רק 112 גרם.

אולי תאהבו גם

Scroll to Top