אורנים רמת השרון

איך בוחרים סוככים לגינה בכמה צעדים פשוטים?

אתם מעוניינים לשדרג את הגינה שלכם באופן משמעותי, ואחד האמצעים החשובים לכך, הוא כמובן לדאוג לפתרון הצללה מתאים, שיאפשר לאנשים לשבת בגינה כמה שיותר. על כן, אתם מתחילים לבחון את האפשרות של התקנת סוככים לגינה שלכם. עם זאת, זה מרגיש שיש כל כך הרבה סוככים אפשריים – קבועים ומתקפלים, ידניים וחשמליים, מבד או ממתכת, בגדלים שונים, עם מנגנוני פתיחה שונים, ויש כל כך הרבה דברים שצריך לעבור עליהם. רגע לפני שאתם מוותרים, הנה כמה טיפים לבחירת הסוכך הטוב ביותר לגינה שלכם, שבאמת ישרת אתכם בצורה מושלמת.

 

הנקודות שצריכות למשוך את תשומת הלב שלכם:

  • לקיץ או גם לחורף? – ברמה הבסיסית ביותר, כמעט כל הדגמים של סוככים לגינה יכולים לשרת אתכם היטב לקיץ. הסוככים רובם ככולם עשויים מחומרים אשר יש להם עמידות טובה מאד נגד קרני השמש, ובכך הם מהווים בראש ובראשונה, פתרון הצללה מושלם. כעת השאלה השניה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם אתם מעוניינים לקבל גם פתרון הולם לימי החורף. לא כל סוכך שמתאים לקיץ, בהכרח יתאים גם לחורף. לאו דווקא בגלל עניין המים, אלא יותר בגלל הרוחות החזקות, שעלולות לשבור חלקים בסוכך. סוככי הבד למשל כלל לא יהיו עמידים בפני הגשם. סוככים שעושים מPVC עמידים יותר, אבל אז יש לשים לב שאתם בוחרים במנגנון כמו מסילות, ולא סוככי זרועות (שחייבים להיסגר במצב של רוחות). כמובן שגם סוככים קבועים לגינות יהיו עמידים מאד בפני הגשם – אבל עבורם יש לקבל היתר מתאים מהרשות המקומית.
  • בירוקרטיה –  עוד היבט שכדאי להתייחס אליו בבחירה של סוככים לגינה הוא הנושא הביורוקרטי. ישנם סוככים אשר ידרשו מכם לקבל אישור להתקנה מרשות המקומית, ואלו הם הסוככים הקבועים, משום שהם נחשבים כתוספת קבועה לבית שלכם. עליכם לפרט מול העיירה על התוכניות להקמת הסוכך ולצרף תכניות הנדסיות. רק לאחר שתקבלו את ההיתר, יהיה אפשר להתחיל לבנות. לעומת זאת, סוככים מתקפלים אינם דורשים לרוב היתר ברשויות המקומיות, וניתן להתקין אותם ללא כל עניין ביורוקרטי.
  • סוכך חשמלי או ידני בגינה? – זה תלוי בכמה הביטים שונים. קודם כל בתקציב שלכם – לפעמים אתם בהחלט תרצו להתקין סוככים לגינה, אבל התוספת של מנוע חשמלי מוסיפה עוד אלף ש"ח לפחות למחיר ההתחלתי, ולעתים זה גם יהיה יקר יותר. מעבר לכך, עבור סוככים קטנים יחסית, הדבר פחות משתלם, כי פתיחתם הידנית איננה כה מסובכת. ההמלצה שלנו אליכם היא שאם הסוכך הוא בגודל בינוני ומעלה – אז אפשר להתחיל לשקול את התוספת החשמלית, ועל אח תכמה וכמה לסוככים גדולים.

 

כמה זמן עבודות ההתקנה נמשכות?

הן אינן ארוכות בכלל! עבור רוב הסוככים, נדרש בין יום אחד של עבודה לשני ימי עבודה בלבד, ובסיומם אתם יכולים ליהנות כבר מסוכך שמתפקד בצורה מושלמת, ואתם יכולים לשבת בגינה ללא שום בעיה.

Scroll to Top