Image

דקים ניתן לרכוש במחסן עצים למטרות שונות ומגוונות

בשנים האחרונות אנחנו רואים בעבודות אדריכליות רבות ומגוונות שימוש נרחב יותר בחומר הגלם עץ.

העבודה עם חומר הגלם עץ מעבר להיותה נוחה ופשוטה בהיבט של הרכבה, תחזוקה ושיפוץ, היא נוחה גם מבחינה עיצובית, שכן עץ מתחבר עם סגנונות רבים של עיצובים אחרים, בין אם מדובר בקו עיצובי מסוים שהעץ משתלב עימו ובין אם מדובר בעבודה עם חומרי גלם אחרים שאנו יכולים לשלב עימם את האלמנט של עץ.

אחד המקומות היותר פופולאריים בהם אנחנו רואים יותר ויותר בשנים האחרונות את השימוש בחומר הגלם עץ חוזר על עצמו הוא כאשר אנחנו מתכננים דק במרפסת הבית, על גג הבית או בחצר הבית.

הוספה של דק למקום מסוים בבית גורמת לתחושה של איזור יותר יוקרתי, חמים ונעים יותר.

השימוש בדק באזורי חוץ הבית כמו מרפסת, גינה או גג מעבר לתחושת היוקרתיות שהוא משרה על הבית, נותנים לנו הרגשה של אאוטדור שלא ניתן להשיג כאשר אנו משתמשים בשיש או מרצפות.

במקרים שיש לנו בחצר בריכה, שימוש בדק גם הופך לפרקטי יותר היות והדק הוא משטח עליו נוח  להליכה, מונע החלקה בשונה מרצפת שיש שתקיף את הבריכה, עליה ניתן להחליק בקלות ולהיפצע.

כאשר נרצה לבחור במחסן עצים שיספק לנו חומר גלם לבניית הדק, נצטרך לוודא כי לאותו מחסן עצים יש את כל הפרמטרים להפוך את הרכישה שלנו למוצלחת.

אז מה עלינו לעשות על מנת לבחור דק מתאים במחסן עצים ?

ראשית, עלינו לוודא כי למחסן העצים אותו נבחר יש סוג עץ אשר יתאים לנו לבניית  דק. יחד עם זאת חשוב לבחור בסוג העץ על פי המיקום שהדר ייבנה. לדק שישולב במרפסת, בסביבת הבריכה או באזור הפרגולה יש לבחור בעץ שמתאים לשהייה בחוץ. על העץ שאותו נבחר להיות מתאים בתור משטח לדק, כלומר, עלינו לבחור עץ חזק אשר אנו יודעים כי הוא מתאים להיות בתנאי חוץ, והוא יכול לעמוד בתנאים קשים ולספוג מים, לחות, טל ותנאים אחרים אשר הוא עלול להיתקל בהם לאור העובדה שהוא מוצב בחוץ תחת כיפת השמיים. יחד עם זאת, אם נבנה דק בתוך העסק או החנות שלנו לדוגמא, עדיף לבחור בעץ שמתאים לשימוש פנימי. בנוסף, אם בוחנים את ההיבט הפרקטי של העבודה העץ צריך להיות קל לעבודה, וכמובן נוח לחיתוך היות ואנו נצטרך לבצע חלק מהחיתוכים בעצמנו.

Scroll to Top