דרושים פרילנסרים

דרושים פרילנסרים

עסקים רבים, גדולים כקטנים, מחליטים לפעמים מטעמים של כדאיות כלכלית, שלא להעסיק עובדים שכירים במקרים מסויימים אלא להשתמש בשירותים של עובדים פרילנסרים. למרות שברוב המקרים מדובר במקרים של חסכון כלכלי מצד הארגון, במקרים אחרים העובדה שפשוט אין צורך בעובד מסוג שכזה לתקופה ארוכה, מכריעה את הסוגיה שעל מנת שהדבר יהיה הוגן גם כלפי העובד וגם כלפי הארגון, יועסק מישהו בחוזה זמני או שהארגון ישכור את שירותיו של פרילנסר. למשל אם ארגון מסויים מחליט לפתח אפליקציה לעסק שלו והוא רוצה שצוות המתכנתים של האפליקציה יהיה במשרדי החברה על מנת שיוכל להיות נוכח בישיבות, להציג את ההתקדמות שלו וללמוד את הארגון מבפנים. במקרים כאלו, מה שיעשה הארגון הוא יעסיק מספר מסויים של עובדים זמניים אשר הוא ישכור את שירותם וישלם להם על פי מה שיקבע, בין אם לכל תקופת הפרוייקט או בין אם שכר שעתי עד לתום תקופת ההעסקה או תום הפרויקט.

סיבה נוספת שבגינה דרושים פרילנסרים לארגונים רבים הוא  כפי שכבר ציינו קודם הוא החסכון הכלכלי מצד הארגון. כאשר אנו מעסיקים פרילנסר אנו משלמים לו שכר אך ורק בהתאם לפרויקט או לעבודה אותה הוא מבצע מבלי שיש צורך לשלם לאותו פרילנסר תשלומים נוספים כמו תשלומי פנסיה, תשלומים סוציאליים שונים וכדומה.

מדוע אנשים בכל זאת בוחרים לעבוד בתור פרילנסרים

הסיבה המרכזית בגינה אנשים בוחרים לעבוד בתור פרילנסרים היא העצמאות שיש להם בכל ההיבטים. למשל, פרילנסר בוחר איזה לקוח או עסק הוא לוקח ולכן פרויקטים שלא נראים לו או לא מעניינים אותו כמו גם ארגונים אליהם הוא פחות מתחבר, הוא יכול לבחור שלא לעבוד עימם, דבר ששכיר לא יכול לעשות. בנוסף היותנו פרילנסרים אנחנו קובעים לעצמנו את הלוח זמנים בהתאם לזמינות שלנו, עיסוקים אחרים שיש לנו וכמובן בהתאם לקצב התקדמות בפרויקטים שיש לנו. למשל אם אנו רואים שבשבוע מסויים סיימנו את כל המטרות מוקדם מהרגיל נוכל לקחת לעצמנו יום חופש, דבר שלא היינו יכולים לעשות במידה והיינו שכירים היות והארגון שלנו היה מנצל זאת להספק של פרויקטים אחרים.

אולי תאהבו גם

Scroll to Top