Image

הדרך הנכונה לשימוש בביובית

ראשית, נכיר בצורה עמוקה ומקיפה יותר את המשאית עליה אנחנו מדברים במאמר זה

אם אתם לא יודעים בדיוק במה מדובר, נפתח ונסביר את הרקע ואת כלי הרכב שעליו אנחנו מדברים במאמר זה. אנחנו מדברים, כאמור, על ביובית – כאשר מדובר במשאית גדולה שבה מספר רכיבים ייחודיים שהופכים אותה לשימושית בכל מה שנוגע להתמודדות עם תקלות ביוב שונות. הרכיבים האלה, בתצורה הסטנדרטית ביותר של ביוביות, הם משאבה חזקה, מכל אחסון וניקוז גדול, וכן זרנוק מים בעוצמה גבוהה במיוחד. ישנן גם ביוביות בעלות תכונות נוספות, כמו לדוגמה ראשי סכין לחיתוך שורשים, אך באלה יש לדון בנפרד. בכל מקרה, ניתן להבין כי התפקיד של משאיות אלה הוא למעשה לבצע שאיבות והזרמות מים בעוצמה גבוהה – כאשר הדבר רלוונטי בעיקר במצבים של סתימות ביוב ושל תקלות דומות בקווי ביוב, כאשר יש צורך בהתערבות חיצונית עוצמתית בכדי להבטיח את תקינות תשתית הביוב. כעת, נבין מה הדרך הנכונה לשימוש במשאיות אלה, בכדי להבטיח את תקינות הביוב לאורך זמן.

הדרך הנכונה להשתמש בשירותים מקצועיים של ביוביות, במצבים בהם אנו זקוקים להם

  • פתיחת הסתימה – השלב הראשון והחשוב ביותר בעבודת הביובית, במצבים בהם אנו זקוקים לה, הוא שלב פתיחת הסתימה. שלב זה מגיע לאחר התחברות של הביוביות אל תשתית הביוב המקומית במבנה. כך, הביובית יכולה להזרים מים בעוצמה גבוהה ולפתוח בצורה פיזית ובטוחה למדי את הסתימה, בכיוון הזרימה ההפוך לכיוון הביוב על פי רוב. כך הסתימה נפתחת, ועל הדרך קווי הביוב במבנה גם עוברים ניקוי יסודי למדי.
  • שאיבה חזקה – בכדי להבטיח כי אין עוד זכר ללכלוך ולחומרים שגרמו לסתימה בקווי הביוב, השלב הבא בעבודת הביוביות הוא השאיבה החזקה. שאיבה זו צריכה להיות מקיפה ולוודא שלא נשאר זכר לשופכין ולסתימה, וכמובן שגודל המכל שבמשאית צריך להתאים להכלת כל השאיבה מקצה לקצה.
  • פינוי – השלב הבא בעבודת הביובית הוא הפינוי של השפכים למתקן מתאים לכך. חשוב לוודא שהביוביות אליהן אתם פונים אכן עובדים עם מתקני טיהור מורשים ומוסמכים, שיודעים לבצע את הפעולות הרלוונטיות עם השפכים שנשאבו בכדי לוודא מינימום פגיעה סביבתית.
  • התאמה למבנה – מדובר למעשה בשלב ראשוני, בו צריך להבין האם יש צורך ייחודי בשירותי הביובית אליהם אתם פונים. כך, לדוגמה, במידה ויש צורך לבצע שאיבה בחניון עם תקרה נמוכה, יש לפנות לשירות שיודע לספק ביוביות נמוכות. במידה ומדובר בסתימה שנגרמה בשל שורשים שצמחו בצנרת, יש לפנות לשירות שיודע לבצע חיתוך שורשים ופתרון סתימות בצורה זו, ועוד אפשרויות שונות ומגוונות.

שירות מקצועי של ביובית מבטיח את תקינות תשתית הביוב שלכם לאורך זמן

במידה וישנה סתימה רחבת היקף בתשתית הביוב במבנה שלכם, ואתם סובלים מהצפות ומצבים דומים, חשוב מאוד שתקפידו לפנות לביובית מקצועית ברמה הגבוהה ביותר – בכדי שתבטיחו לא רק את פתרון התקלה אלא גם את תקינות המערכת לאורך זמן.

Scroll to Top