הדרכת עזרה ראשונה באמצעות לומדה

הדרכה עזרה ראשונה באמצעות לומדה

הלומדה היא כלי מצוין שבעזרתו ניתן להדריך אנשים רבים בכל מיני נושאים, כאשר גם נושא לא מוכר יכול להילמד בצורה נוחה יותר. אחד מהנושאים החשובים ביותר שכל אחד צריך ללמוד הוא עזרה ראשונה, והדרכה באמצעות לומדה היא אחד הדברים היעילים ביותר שיש.

מי משתמש בשיטת הדרכה זו?

יש כל מיני נושאים שעוברים הדרכות מידי יום ביומו אך עזרה ראשונה היא אחד התחומים החשובים ביותר. לפי הנוהל של משרד החינוך כל תלמיד בכיתה י' חייב לעבור הדרכת עזרה ראשונה כאשר גם בצבא יעברו החיילים את ההדרכה הבסיסית לכל הפחות, במהלך הטירונות או במהלך המסלול. כמובן שההדרכות הללו יכולות להיות ברמות שונות לפי מספר השעות וסוג החומר הנלמד, אך הלומדה תשרת את כולם. הלומדה עוזרת להבין את החומר טוב יותר מכמה סיבות, כאשר מעבר לחדשנות ולנוחות הלמידה היא ממחישה דברים בצורה טובה יותר.

מדוע הדרכת עזרה ראשונה באמצעות לומדה עדיפה?

  • הדרכת עזרה ראשונה באמצעות לומדה יכולה להיות שיטה מעולה אך היא תלויה מאוד בפיתוח שלה. הרעיון בלומדה הוא היכולת להמחיש את הנושאים והאירועים שיכולים לקרות במהלך טיפול בפצוע באמצעות הנפשות. ניתן ליצור הדמיה של דימום או הדמיה שלהתקף לב ולהסביר בדיוק רב מה קורה בגוף.
    • כך מי שלומד יכול להבין טוב יותר מה הסימנים של המחלה ולזכור אותם בצורה טובה יותר, הוא יבין מה בדיוק קורה בגוף ולא פחות או יותר אלא בצורה מושלמת וכך למעשה ההיגיון שבנושא הכללי הזה יהיה ברור יותר כי דבר מתקשר לדבר.
    • הדרכת עזרה ראשונה באמצעות לומדה ידידותית יותר למשתמש. יש לא מעט אנשים שמפחדים מהנושא הזה ולא מעוניינים לעבור הדרכה שמדברת על התקפי לב, אפילפסיה ודם, אך הלומדה הופכת את הנושא לידידותי יותר עבורם. זה אולי אחד היתרונות החשובים ביותר בכל שיטת ההדרכה הזו.
  • הדרכת עזרה ראשונה באמצעות לומדה יכולה לעבור עדכונים פשוטים יותר. אמנם העדכון לוקח זמן אך עדכון של לומדה אונליין מתבצע לכל הלומדות ואין צורך להעביר את החידוש לכל מדריך ומדריך.

הדרכת עזרה ראשונה באמצעות לומדה

Scroll to Top