Image

עבודות בתל אביב – הרכבת הקלה

השבוע החלו עבודות בתל אביב לקראת החפירה של תוואי הרכבת הקלה שתעבור בעיר תל אביב, מתחת לקרקע כאמור. תחילת העבודות השבוע הן תחילתו של חפירת הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן, והקו האדום הינו הקו הראשון שבו יתחילו העבודות.

הקו האדום עתיד לחבר את פתח תקווה בצפון עם תל אביב ויגיע עד בת ים. הדבר יגרום לכך שערים כמו פתח תקווה ובת ים יחוברו בקלות למרכזי העבודה, העסקים והתחבורה הציבורית בתל אביב, דבר שינגיש את הדרכים לעיר בשעות הבוקר והערב, בהן העומס והפקקים הם בגדר הבלתי נסבלים.

במסגרת הקו האדום עתידות להיחפר 10 תחנות קרקעיות כאשר העבודות בתל אביב על תחנת אלנבי החלו השבוע כאמור ומספר קטעי רחובות נחסמו כמו יהודה הלוי והרכבת באזור החפירות ובהמשך גם העבודות על תחנת קרליבך יחלו ושם יחסמו לתנועה מספר כבישים באזור, כאשר אחד הדברים המתוכננים באזור התחנה הזו הוא הריסת גשר מעריב.

כחלק מהעבודות הקימו החברה המבצעת של הפרויקט נת"ע (נתיבי תחבורה עירונית) חמ"ל אשר עתיד לשלוט על כל העבודות, כל חסימות הכבישים ופתרונות לבעיות שונות בזמן אמת.

אחד הפתרונות אשר מספקת החברה המבצעת היא שירות הסעות של חנה וסע. במסגרת השירות, אשר מטרתו העיקרית היא למנוע פקקים ברחבי העיר תל אביב במהלך הפרויקט, יוכלו נהגים שיעדם הוא תל אביב להגיע לחניון גדול מחוץ לעיר, שם יוכלו להחנות חינם כמובן את רכבם למשך היום ולהשתמש בשירות המיניבוסים של החברה שיביא אותם בנתיבי התחבורה הציבורית עד למרכז העיר ללא פקקים. השירות יהיה יעיל רק אם כל הנהגים אשר מתכוונים להגיע לתל אביב ישתמשו בו ולכן קראו בנת"ע, במשרד התחבורה ובעיריית תל אביב להשתמש בשירות החנה וסע שמציעים לנהגים על מנת שלא ליצור פקקים מיותרים במרכז העיר שגם ככה תהיה חסומה ופקוקה.

העבודות על הקו האדום עתידות להסתיים אי שם בשנת 2021 בתקווה שיתנו פתרון יעיל, זול ונוח לכניסה לתל אביב. ישנו קונצנזוס בקרב תושבי העיר על החיוניות של העבודות למרות חוסר הנוחות בן שש השנים שצפוי לתושבים היות ולאחר מכן צפויה הקלה משמעותית לתושבי ובאי העיר.

Scroll to Top