עיצוב פנים

עיצוב בית בעזרת מעצב פנים – האם כדאי?

כבר בתחילת דרכנו בעולם היה צורך ביצירת מבנה כלשהו אשר ישמש אותנו לצרכים שלנו, לשם התכנון הכולל והחיצוניות – נוצר ה-"אדריכל\ארכיטקט",

לשם הפנימיות ובמקרים מסויימים גם לחיצוניות, נוצר הצורך באיש מקצוע בשם – "מעצב פנים", שניהם חשובים באותה מידה לאיכותו, מראהו ויעילותו של המבנה.

האם כדאי בימים אלה לעצב את ביתכם עם איש מקצוע אשר מבין בתחום?

ניתן לגשת לשאלה זו מכמה כיוונים, תחילה נבדוק אם אנו מסוגלים בעצמנו ללמוד את הידע הדרוש לעיצוב ביתינו. בין אם זה עיצוב פנים או עיצוב חוץ, בנוגע לעיצוב פנים אנו זקוקים למידע אודות חומרים, סגונות עיצוב שאנו מעוניינים בהם וכדומה, או עיצוב חוץ שם נצטרך מידע על עיצוב חיצוני כמו צמחייה(ניתן לשלב גם בפנים הבית), מבט מצד שלישי על חיצוניות הבית ולשניהם רצוי את תוכניות מפרט הבית שלכם.

לאחר שקיבלנו את הידע הדרוש ואנו מסוגלים לממש אותו בבית שלנו, נתחיל להזמין חומרים וניגש לעבודה.

אך מה אם איננו מבינים כלל בעיצוב פנים? או שמה אנו מבינים אך אין לנו ניסיון קודם או שתי ידיים שמאליות?

בנישה הזאת, אכן כדאי ורצוי להזמין איש מקצוע – מעצב פנים שיעזור לנו לעצב את ביתינו כפי שאנו רוצים ובהתאם למה שרצינו.

מה תפקידו של מעצב הפנים?

תפקידו של מעצב הפנים הוא למקסם את הפוטנציאל הנראה לעין בחלל מסויים שבו אנו רוצים לעצב\לתכנן.תפקידו לשנות חללים – בין אם זה שבירת קירות לא יעילים ע"מ ליצור חללים גדולים יותר, להתעסק במיקרו ולא במאקרו, בפרטים הקטנים ובתחומים שונים כמו תאורה, חשמל, נגרות, צבע וכיו"ב ולראות איפה אפשר ואיפה רצוי להכניס כל דבר.
בנוסף לכך, יצטרך להתעסק עם חומרים כמו גבס וסגנונות שונים ומשונים, להתייחס לדרישות שלנו – תקציבים וכ"ו, הכל ע"מ לעזור לנו, הבן-אדם הפרטי אשר רוצה לחיות במקום איכותי, יפה ויעיל לצרכיו האישיים.

 

אחרי שגילינו מה תפקידו של מעצב הפנים בחיי היום-יום והאם ביכולתנו לעצב בעצמנו את הבית שלנו, האם כדאי לעצב את הבית בעזרת מעצב פנים?

אין חובה לתת למעצב הפנים לעשות את כל העבודה, לפעמים ניתן רק להתייעץ איתו, להתייחס להערותיו וכדומה, הכל תלוי בבן-אדם אשר מעוניין לעצב את ביתו בדרך זו או אחרת, מגבלותיו התקציביות וכדומה.

 

* המאמר מנוסח בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים.

Scroll to Top