פתרונות הצללה לקשישים

פתרונות הצללה לקשישים

דיור מוגן הוא המקום בו קשישים ובני גיל הזהב צריכים להרגיש בטוחים. אך מלבד הטיפול הרפואי, האבטחה וההגנה על צרכיו של הקשיש, דיור מוגן אמור להיות פלטפורמה נוחה התורמת לאיכות החיים. מוסדות דיור מוגן אשר אינם מקפידים על הפרטים הקטנים לא יכולים לשרת את הקשישים ואת בני משפחותיהם. על מנת לענות על צרכי הקשישים יש צורך במחשבה על הפרטים הקטנים, בחירה בסגנונות עיצוב מתאימים, ושימוש בכלי עזר שונים.

האמצעי המרכזי העומד לרשות מנהלי דיור מוגן אשר מעוניינים לשפר את חווית המגורים של הקשיש הוא חיפוש האחר פתרונות הצללה. אפשר לבחור בין סוככים, פרגולות, שמשיות, מרקיזות, פתרונות רב שנתיים ועוד. בכל מקרה, אלו הם פתרונות המציעים יתרונות ייחודיים:

א. אסתטיקה – פתרונות הצללה משפרים את האסתטיקה החיצונית של המבנה, ומוסיפים תחושה ביתית. כיום ניתן לבחור בין סוגים רבים של פתרונות, כאשר לכל אחד מאפיינים אחרים. בעבר היו פרגולות מעץ האופציה היחידה עבור בתים או בעלי עסקים אשר חיפשו אחר פתרונות הצללה, אך כיום גם האלומיניום, הברזל או יריעות PVC מציעות יתרונות ייחודיים.

ב. פונקציונאליות – פתרונות הצללה משפרים את איכות החיים של קשישים בדיור מוגן משום שהם מאפשרים להם לשבת בחוץ גם בחודשי הקיץ. בעזרת פתרונות הצללה ניתן להבטיח כניסה של אוויר ובריזה, לערוך אירועי חברה במרפסת או בגינה, ולמעשה להרחיב את שטח הדיור המוגן. מבחינה פונקציונאליות מדובר על פתרון יעיל בעלות משתלמת במיוחד.

ג. בידול – מוסדות דיור מוגן תמיד מחפשים אחר דרך לבדל את עצמם מול המתחרים. אך לצד מבצעים, הטבות או פנייה אל קהלי יעד מסוימים, דיור מוגן טוב חייב להיות מסור לצרכי הקשישים. בעזרת פתרונות הצללה ניתן ליצור את הבידול הרצוי, ולהפוך את הדיור המוגן לאטרקטיבי עבור קשישים בכל רחבי הארץ.

שלבים בהתקנת פתרונות הצללה במוסדות דיור מוגן

ההתקנה של פתרונות הצללה בתוך מוסדות דיור מוגן אינה דורשת היערכות מיוחדת. בשלב הראשון יש להזמין אנשי מקצוע אשר ייקחו מידות ויספקו המלצות. לפעמים עדיף לשים את הפרגולה או כל פתרון אחר במרפסת, אך במקרים מסוימים כדאי לשפר את הכניסה או את החצר. לאנשי מקצוע יש את הכלים לקבל את ההחלטה הנכונה, ולהמליץ למנהלי המוסד על הפתרון המתאים להם.

בשלב השני יש לקבוע תאריך יעד לעבודה, המסתיימת תוך מספר שעות או מקסימום מספר ימים בלבד. ההתקנה של פתרונות הצללה אינה מלכלכת את הדיור המוגן, לא פוגמת בשגרה של הקשישים ומחזיקה מעמד לאורך שנים רבות עם פעולות תחזוקה מינימאליות בלבד.

לסיכום, פתרונות הצללה הם דרך נוספת איתה ניתן לשפר את איכות השירות שמציעים מוסדות דיור מגן. קשישים בכל רחבי הארץ נהנים מפתרונות הצללה מתקדמים, ומקבלים הזדמנות לבלות עם המשפחות גם מחוץ לחלל הסגור.

Scroll to Top