Image

רשת

רשת הינה זכיינית שידורים טלוויזיוניים של ערוץ 22 אשר הוקמה בנובמבר שנת 1993.

תחום העיסוק העיקרי של רשת הוא כאמור שידור תכנים טלוויזיוניים אך החברה עוסקת גם בהפעלת ערוצי טלוויזיה והפעלת אתרי אינטרנט.

רשת היא אחת משתי זכייניות השידורים הטלוויזיוניים של הערוץ השני, כאשר הזכיינית השנייה היא כאמור קשת.

בעבר, עם פתיחת שידורי הערוץ השני הייתה זכיינית שלישית שכבר אינה מפעילה שידורי טלוויזיה ושמה טלעד.

שלוש הזכייניות קיבלו חוזה הפעלת שידורי טלוויזיה לתקופה של עשר שנים ומידי פעם החליפו ביניהן ימי שידור.

עם תום תקופת הזכיון של עשר השנים הוחלט במשרד התקשורת כי רק שתי מפעילות ימשיכו לקבל זכיון, ובעוד "טלעד" ו- "כאן" שגם השתתפו במרכז נופו, "קשת" ו"רשת" המשיכו את השידורים עם קבלת הזכיון ממשרד התקשורת.

רשת משרדת עד היום במסגרת הערוץ השני וכיום ימי השידורים שלה נפרסים על פני ימי רביעי עד שבת, כאשר שוב, מידי כמה שנים הרוטציה בין הזכייניות נמשך.

משרדי החברה נמצאים כיום בתל אביב והמנכ"ל של רשת כיום הוא אבי צבי, אשר החליף בשנת 2009 את יוחנן צנגן.

בעלי המניות ברשת הם אודי אנג'ל ומשפחת עופר, אשר מחזיקים יחדיו באמצעות חברת התקשורת שבבעלותם, ל.י.ן. אור תקשורת, 51%, קבוצת שטראוס מחזיקה 16% נוספים, בעוד שחברת אנדמול ההולנדית היא זו שמחזיקה את ה-33% הנותרים לאחר שבסוף שנת 2013 רכשו את חלקם של אביב גלעדי ונפתלי אחזקות ועוגן ים אחזקות.

כיום לרשת יש מספר פורמטים שזוכים לרייטינג רב, כאשר בקדמת הבמה של המפעילה נמצאות תוכניות הריאליטי המצליחות המירוץ למליון, אקס פקטור, THE VOICE ורוקדים עם כוכבים.

לרשת היו בעבר גם מספר סדרות זרות אותם שדרה בערוץ השני שזכו לרייטינג רב כמו הסופרנוס, וסקס והעיר הגדולה.

רשת גם תמכה במספר רב של תכנית ישאליים בטלוויזיה כאשר נתנה במה לתוכניות שהפכו עם השנים לתוכניות קאלט כגון, אחד העם אחד, הישראלים בכיכובם של שלישיית מה קשור, איצ'ה בכיכובו של ספי ריבלין ז"ל ששודרה בשנים הראשונות של הערוץ ועוד רבים וטובים.

Scroll to Top