Image

Amazon- מרכז הסחר האלקטרוני העולמי

Amazon הינה חברת אינטרנט אמריקאית אשר מרכז עיסוקה הוא במסחר אלקטרוני. חברת  Amazon נוסדה בשנת 1994 והושקה שנה לאחר מכן ב-1995 בסיאטל, ארצות הברית, שם גם נמצאים המשרדים הראשיים של החברה עד היום.

Amazon הוקמה על ידי איש העסקים והיזם האמריקאי ג'ף בזוס אשר בבעלותו ניתן גם למצוא את העיתון הוושינגטון פוסט ואת מיזם הסטראט אפ בלו איריג'ן, אשר מטרתה היא לאפשר שיגור של בני אדם לחלל. חברת בלו איריג'ן רכשה שטח אדמה במערב טקסס על מנת לקדם את הפרוייקט שלה, שם היא מקימה כן שיגור של חלליות לחלל.

בזוס נבחר על ידי מגזין הכלכלה פורבס למנכ"ל הטוב ביותר לשנת 2012 ברחבי ארצות הברית. חברת  Amazon התחילה את דרכה כאשר מכרה ספרים ברשת האינטרנט ובהמשך התחילה למכור דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה ועוד. לפני כחמש שנים הרחיבה  Amazon את פעילותה מעבר למסחר האלקטרוני בו התמחתה כל השנים כאשר הוציאה את הקינדל.

קינדל הוא קורא ספרים אלקטרוני, כאשר הוא מציע לנו לקרוא ספר על גבי הטאבלט שלנו. הקינדל משתמש בטכנולוגית הנייר אלקטרוני, כאשר הקבצים בו מוגנים על ידי פורמט שפיתחה חברת אמזון. הוצאת הקינדל לאור הייתה בשורה בעולם האלקטרוני ובתי דפוס רבים חששו כי הקוראים יוותרו על הספרים המסורתיים וירכשו ספרים מעתה בתור קובץ למכשיר הקינדל שלהם. החששות של הוצאות הספרים אושררו ביום השקת הקינדל, בו מכרה חברת אמזון על פי הדיווחים את כל מלאי יחידות הקינדל שיוצרו בתוך זמן שיא של חמש וחצי שעות בלבד. הגרסה האחרונה של המכשיר אף תומכת בעברית וניתן לקרוא בו ספרים בעברית.

חברת  Amazon שווה כיום כ-227 מיליארד דולר אך לא תמיד העסקים היו ורודים עבור החברה מסיאטל כאשר במשבר הכלכלי של תחום ההייטק בשנת 2000 צנחה מניית החברה ב-95% לאחר שמשקיעים רבים לא האמינו באסטרטגיה העסקית של החברה. אמזון התאוששה מאותו משבר והתחילה להניב רווחים יפים אשר ניצנים אליהם התחלנו לראות בשנת 2003. כיום נחשבת אמזון לאחת מחברת ה-FORTUNE  500 שזהו דירוג 500 החברות בעלות ההכנסה הגבוהה ביותר.

https://www.youtube.com/watch?v=KkOCeAtKHIc

Scroll to Top