Image

Wimbeldon-סמל של יוקרה על מגרשי הטניס

טורניר הטניס Wimbledon נערך אחת לשנה באנגליה והוא נחשב לאחד מארבעת טורנירי הטניס היוקרתיים והחשובים בעולם ביחד עם הרולאן גארוס שמתקיים מידי שנה בצרפת, היו אס אופן שמתקיים מידי שנה בארצות הברית והאוסטרליאן אופן שנערך מידי שנה באוסטרליה. 

ארבעת הטורנירים הנ״ל נקראים טורנירי גראנד סלאם כאשר טורניר Wimbledon הוא היחיד מבין הארבעה שמתקיים על מגרש דשא לאחר שבטורניר האוסטרליאן אופן עברו לשחק על מגרש קשיח החל משנת 1988. 

טורניר Wimbledon נחשב ליוקרתי ביותר מבין ארבעת טורנירי הגראנד סלאם והוא גם הוותיק ביותר מבין הארבעה  כאשר הטורניר הראשון שוחק בשנת 1877. 

הטורניר נערך כאמור מידי שנה ומתחיל לקראת סוף חודש יוני ונגמר בתחילת חודש יולי. 

טורניר Wimbledon ידוע בקשיחותו במספר דברים כמו קוד הלבוש של השחקנים כאשר הם מחוייבים לעלות לשחק בתלבושת לבנה בלבד בעוד בטורנירים אחרים יכולים המתמודדים לשחק בתלבושת מכל צבע שרק יבחרו. 

דבר נוסף שמייחד את הטורניר הוא שבכל השנים לא היה לטורניר נותן חסות ופרסומת ראשית, דבר שמאוד שונה בנוף של עולם הספורט הקפיטליסטי של ימנו. 

בשנת 2009 הותקן במגרש המרכזי של מתחם מגרשי הטניס של Wimbledon גג שנפתח ונסגר בעת הצורך על מנת לאפשר להמשיך לשחק את המשחקים גם אם יורד גשם בכדי שלא לעצור את המשחק באמצע. 

השחקנית שזכתה הכי הרבה פעמים בטורניר ווימבלדון היא הטניסאית הצ׳כית מרטינה נברטילובה כאשר היא מחזיקה בלא פחות מתשע זכיות בעוד אצל הגברים חולקים את התואר שלושה טניסאים יחד והם וויליאם רנשו הבריטי, פיט סאמפרס האמריקאי והסגן אלוף הטורניר האחרון רוז׳ה פדרר השוויצרי. 

הזוכים בטורניר ווימבלדון השנה היו נובאק ג׳וקוביץ הסרבי כאשר הוא מנצח בגמר את רוז׳ה פדרר וזוכה בתואר השלישי שלו בווימבלדון והשני ברציפות בעוד בגזרת השנים הייתה זו סרינה וויליאמס שניצחה בטורניר עם תואר שישי בסך הכל. 

בטורנירי הזוגות ניצחו הטניסאים ז׳אן ז׳וליאן רוז׳ר והוריה טקאו בעוד לשניהם זוהי זכיית זוגות ראשונה בווימבלדון בעוד שבזוגות הנשים ניצחו הטניסאיות מרטינה הינגיס וסניה מירצה בעוד להינגיס, השווייצרית, זוהי זכייה השישית בווימבלדון כאשר השנה היא הוסיפה זכייה נוספת כאשר ניצחה בגמר. 

https://www.youtube.com/watch?v=Cu1XMH2jIIQ

Scroll to Top