דקים לגינה

אודות דקים לגינה

[wpsocialboost_popup]

במאמר זה נסקור כמה עובדות חשובות ואינפורמטיביות בנוגע לעולם הדקים לגינה הביתית, שהרי ישנו מידע רלוונטי שכדאי לדעת בבואנו לשפץ את הגינה בפריט חשוב ויקר יחסית.

דק פולימרי הוא שם לקבוצה כללית הכוללת דק אקולוגי, דק סינתטי, דק פלסטיק ועוד מספר סוגים.

פיתוחם של הדקים לגינה החל בארצות הברית של אמריקה, במטרה להעניק מענה לשתי סוגיות עיקריות הנוגעות במשטחי דק עשויי עץ טבעי, שהינן:

1. תחזוקה נוחה וקלה להרבה שנים. ניקוי עם סבון ומים, ללא צורך בצביעה, ליטוש או שימון.

2. ידידותי לסביבה. דק סינתטי מיוצר בתהליך "נקי" ונעשה שימוש בעץ ממוחזר, דבר שאינו מצריך כריתת עצים נוספים.

מה הוא דק סינתטי או פולימרי?

דק סינתטי או פולימרי הוא מדרך עשוי לוחות פולימריים סינתטיים. לוחות אלו מורכבים לרוב מנסורת עץ ממוחזר (במבוק, אורן וכו'), המשולב עם פולימרים, כדוגמת פלסטיק.

איכות הדק משתנה בהתאם ליחס עץ/פולימר המרכיב אותו. לוחות דק סינתטי מגיעים במבחר מרקמים וצבעים, כאשר המטרה היא לחקות התנהגות של עץ אמיתי.

מידות הדק הסינתטי זהות או דומות לאלו של עץ אמיתי. לרוב יהיה מדובר על עובי של 25-30 מילימטר, רוחב של 110-140 מילימטר ואורך משתנה, בהתאם לגודל הגינה ולצרכיו ורצונותיו של הלקוח.

שיטת ההתקנה של דק לגינה

הדרך בה מתקינים דקים סינתטיים – משתמשים במחברים על-מנת להסתיר את מנגנון ההברגה המחבר את חלקי הדק. ניתן להתקין דק גם בהתקנה רגילה (המכונה גם "עליונה") בה ניתן לראות את הברגים. הליך הרכבת דק סינתטי זהה למדי להרכבת הדק הרגיל. רוב יצרני הדק האיכותיים ערכו מחקרים מקיפים על מנת להגיע למצב בו המתקין לא יזדקק לציוד מיוחד בהתקנת דק שאינו עשוי עץ אמיתי.

מחירים סטנדרטיים של דק לגינה

אז אתם מעוניינים לרכוש דק לגינה. מחיר של דק כזה יכול לנוע במנעד רחב מדי של מחירים. מחיר של דק סינתטי איכותי, כולל התקנה, עשוי לנוע בימינו בין 600 ל-700 שקלים לכל מטר רבוע של דק. מתקינים מסוימים יכולים לצאת במבצעים מעניינים תקופתיים, או כתלות במוצר. באם ברצונכם לחסוך כסף, ראוי שתהיו קשובים לאותם מבצעים. למשל – לרוב, ככל שתזמינו שטח דק גדול יותר, כך תזכו למחיר למטר רבוע נמוך יותר.

סיכום

גם דקים סינתטיים מגיעים ברמות שונות של איכות. ראוי לדרוש ולעמוד על כך שתקבל את התקנים והאישורים הנדרשים עבור דקים ביתיים, כדי להבטיח שימוש בטיחותי.

Keywords: Description:
דקים תמונות איכותיות של דקים מגוגל
דקים לגינה מכירה והתקנה פרקטים, חיפוי שעם לקירות, חיפוי שעם לרצפה, דקים לגינה , דלתות פנים נגד מים 7 שנים אחריות, …
דקים סינטטיים דקים סינטטיים. אל תפספסו! החלטה פזיזה יכולה לגרום לכם להרבה כאב ראש! לפני שאתם סוגריםדק בואו לראות פלא-דק במו עיניכם ולא תאמינו! פלא-דק הוא דק סינטטי יפיפה דמוי עץ …
Scroll to Top