Image

אורנג' – פרטנר תקשורת בישראל

חברת פרטנר תקשורת הינה חברה ישראלית המפעילה שירותי תקשורת, ביניהם תקשורת סלולרית באמצעות המותג אורנג וגם טלפוניה קווית ושירותי אינטרנט גם הם באמצעות המותג הכתום והידוע אורנג. לפני כמעט 10 שנים, פרטנר תקשורת זכתה במרכז של משרד התקשורת בשנת 1998 להקמת רשת טלפוניה סלולרית והיא השיקה את מותג הסלולר אורנג ביחד עם חברת ההשקעות ההונג קונגית האצ׳יסון ואמפואה, שהייתה אז בעלת השליטה בחברת אורנג העולמית. פרטנר פועלת החל מאותה שנה בישראל עם הקידומת המספרית הסלולארית 054, כאשר לפני איחוד הקידומות פעלה גם עם הקידומות 055,066,067. פרטנר הייתה הרשת הראשונה בארץ שהפעילה רשת סלולרית בשיטת ה-GSM (סים קארד), כך שלקוחותיה הישראלים שטיילו ברחבי העולם יכלו להשאר עם הפלאפון האישי, ולהתחבר לרשתות אורנג השונות בעולם שגם הן פעלו באותה שיטה. כך תיירים ואנשי עסקים, יכולו ולדבר באמצעות מכשירי הסלולאר הפרטיים שלהם, דבר שלא היה ניתן לעשות עד אותם ימים. 

בשנת 1999 הונפקה פרטנר תקשורת לבורסה והייתה לחברת הסלולר הראשונה שיוצאת להנפקה לציבור. כאמור, פעילותה של פרטנר התחילה בתחום הסלולר באמצעות המותג אורנג, אך בשלב מאוחר יותר התפתחו גם לשירותי טלפוניה קווית, שלימים שירותים אלה עברו לחברת הבת שלה, 012 סמייל בעקבות סיבות כלכליות. החלטה זו בוצעה בסוף שנת 2008. 012 סמייל הכניסה לשירותיה גם  שירותי אינטרנט ביתי שכוללים גם שירותי צפייה בסדרות וסרטים דרך המחשב. נכון להיום יש לפרטנר נתח שוק של 30 אחוז, כאשר היא שנייה לרשת סלקום. 

 

הבעלים הראשונים של חברת פרטנר תקשורת היו קבוצת ההשקעות ההונג קונגית האצ׳יסון ואמפואה כאמור, כאשר בשנת 2009 מכרו את מניותיהם בחברה לחברת סקיילקס של איש העסקים אילן בן דב. 

בשנת 2012 כחלק מרפורמות בתחום הסלולר וניהול לא מחושב, נאלץ בן דב למכור את החברה לס. ב. טלקום בראשותו של איש העסקים חיים סבן. אורנג נחשבת לאחד המותגים המוכרים והחזקים בישראל, לא רק מבין המותגים מתחום הסלולר, אלא בהסתכלות רחבה על כלל השוק. 

זאת תודות לתהליך החדירה לשוק וחינוך הצרכנים שנעשה על ידי חברת פרטנר ולפרסומות הייחודיות והמקוריות של רשת אורנג. 

https://www.youtube.com/watch?v=8N1tAv4JnXI

Scroll to Top