הדרכה טכנולוגית

הדרכה טכנולוגית

אין בכלל ספק כי אחד הדברים שהכי משפיעים על הצלחתו של הארגון הוא תהליכי ההדרכה המתקיימים בו. כאשר מערך ההדרכה בארגון מתבצע כמו שצריך ובצורה המכוונת לצרכים ולמטרות של הארגון, הדבר משפיע הן על התפוקה והתפקוד של העובדים בשלב מאוחר יותר והן על שגשוג החברה. היום, ארגונים רבים בוחרים בהדרכה טכנולוגית שהיא בעצם שיטת הדרכה חדשנית התואמת לעידן הדיגיטלי שבו אנו נמצאים.

מהי הדרכה טכנולוגית

הדרכה טכנולוגית היא הדרכה המתבצעת באמצעות תוכנות ואפליקציות שעברו תהליכי פיתוח ייחודיים בכדי להתאים את תהליך הלמידה של התפקידים השונים בארגון לצרכים שלו.

הדרכה טכנולוגית – מה זה כולל?

  1. ניתוח הצרכים של הארגון – מה הארגון רוצה להעביר לעובדים שלו במערכי הדרכה ספיציפיים, איזה תוכן, באיזו דרך – סרטונים, מלל, שילוב של השניים, מבחנים. לאחר ניתוח הצרכים ניתן לעבור לשלב הפיתוח.
  2. פיתוח – בשלב זה בונים את הקוד ואת התוכנה עצמה במטרה לייעל את תהליכי הלמידה בתוך הארגון. מחליטים איזה סוג של תוכנה רוצים ובונים אותה שלב אחר שלב.
  3. עיצוב – לאחר שהוחלט מה בדיוק עושים השלב הבא יכלול עיצוב של התוכנה עצמה לפי קטגוריות, בוחרים צבעים, טקסט ובונים את שלבי הלמידה בתוך התוכנה.

אילו סוגים של תוכנות אפשר לפתח?

סדנאות מסוגים ובתחומים שונים כמו למשל סדנת העשרה, חוברות למידה לבתי ספק ומוסדות אקדמאיים, עזרי לימוד, קורסים, הכשרות לתפקידים ספציפיים, הכשרות לצוותים בתוך ארגונים…בנוסף, ניתן לפתח לומדות שמסייעות ללמוד מערכות שלמות, לומדות הכוללות מבחנים, תרגולים וסימולציות, לומדות להעלאת הבטיחות בסביבת העבודה, לומדות רגולציה ועוד…

מהם היתרונות שבלמידה באמצעות מערכי הדרכה טכנולוגיים?

  • ניתן ללמוד מכל מקום ובכל זמן – הרבה יותר גמיש ונוח לנהל את הזמן לפי הצרכים שלנו. התקדמות היא אישית ולכן הרבה יותר יעילה ומספקת יתרון גם לארגון וגם לאדם שעובר את ההכשרה.
  • ניתן לחסוך בכוח אדם – באמצעות שיטת הדרכה זו, כל אחד יכול ללמוד בצורה עצמאית
  • חוויתי ונותן ערך מוסף – ברגע שאנחנו לומדים בזמן שנוח לנו, אנו מפיקים מכך הרבה יותר, יותר מרוכזים וככה גם נהנים מכל הפתרונות הלימודיים שהתוכנה נותנת לנו.

הדרכה טכנולוגית

Scroll to Top