מטבח אנגלי

מטבח אנגלי סודות : 10 דרכים להשגת המראה האנגלי הפשוט

"Plain English kitchens" (ולאחרונה גם ממשיך דרכה הפחות יקר של החברה, "British Standard") נגעו ללב רבים עם עיצובים בעלי סגנון מודרני-כפרי, סגנון ייחודי שהוא פשוט ומזמין. שוחחנו עם המייסד והמעצבת היצירתית קייטי פונטנה וביקשנו ממנה להסביר כיצד היא משיגה את המראה הזה.

ההיחשפות שלה לעיצוב המטבח הייתה מקרית. לפני 20 שנה, כשהיא והשותף העסקי, טוני ניבלוק (בעלה באותה תקופה), חיפשו לקנות אביזרי מטבח לביתם ב-Suffolk, אי אפשר היה למצוא ארונות פשוטים וברורים, וכך מתוך התסכול, פונטנה החליטה לייצר כמה ארונות כאלה. כאשר הבית שלהם הוצג במגזין, בעקבות התעניינות בארונות שלה שנייהם קיבלו השראה להקים חברת נגרות משלהם. באמצעות הבית שלהם כאולם התצוגה, מטבח אנגלי plain english נולד.

"Plain English" מוכרת ומתקינה מטבחים שלמים מהעיצובים הקיימים של החברה – עם שמות מעוררי דמיון כמו "Suffolk Rectory" – המותאמים לכל תפאורה ולעיתים קרובות כוללים ארונות בהתאמה אישית. אנו מקווים שהחברה תחליט לפתוח סניף אמריקאי. עד אז, הנה כיצד תוכלו לקבל את המראה במטבח משלכם.

למעלה: עיצוב "Georgian Lodge"  של "Plain English".

רמודליסטה: ל-"Plain English kitchens" יש חום ונעימות פשוטה. איך משיגים זאת? 

קייטי פונטנה: בכל מקום שאני עובדת, אני דואגת שתהיה הרגשה ביתית. אני לא אוהבת תחושה משרדית, ולכן אני עושה את הסביבה שלי נוחה, כמו בקן. אני ככה גם עם מטבחים: כשאני מעצבת מטבח באולם תצוגה, אני מדמיינת את עצמי גרה בחלל ושמתי בו את כל הדברים שאני אוהבת, בין אם ההתקנה מודרנית או מיושנת. מלבד מראה מיושב, "Plain English kitchens" גם עשויים ממש טוב; האיכות מורגשת ובהחלט תורמת לחמימות.  

רמודליסטה: מה הגישה שלך לעיצוב? 

קייטי פונטנה: אני מתחילה בארכיטקטורה של הבניין ולוקחת ממנו את הדוגמאות שלי. אם יש לחדר תקרה גבוהה או תקרה מקומרת, אני מנצלת את זה במקום להתעלם מזה. אני אוהבת את המחווה הגדולה.

למעלה: המטבח של בית הסוחר.

רמודליסטה: יש לך קוד אלמנט עיצובי? 

קייטי פונטנה: תנור אגא – זה דבר ענק, חם וזוהר וביתי, שכולם נמשכים אליו. אם תנור אגא לא באה בחשבון, אני אציע טווח מ-"La Cornue" מכיוון שיש להם אותו סוג של נוכחות. למשהו פחות שתלטני, יש את "Everhot" פתרון טוב לחלל קטן.

רמודליסטה: אם יש לכם תקציב, מה הדבר היחיד שאסור לכם לבדוק עליו בעת עיצוב מטבח? 

קייטי פונטנה: הרקע צריך להיות נכון לפני שמכניסים את הארונות. באופן אישי, מעולם לא הייתי מדלגת על הגימורים. קיים ההבדל העצום בין רצפות אבן מרצפות, אריחי חרס מהמאה ה -18 או לוחות עץ רחבים. במבט ראשון אולי לא תמצאי מה יוצר את התחושה הזאת, אבל באופן תת-תודעתי הדברים האלה חשובים. והם לא צריכים להיות יקרים: לינולאום מיושן או אריחים משובצים יכולים לעבוד, אבל צריך לעשות אותם נכון. 

למעלה: כיורי נחושת משובצים בעיצוב "Plain English" הכולל את לוח הצבעים של אדם בריי.

רמודליסטה: כיורים? 

קייטי פונטנה: הכיור הוא מוקד המטבח בו תוכלו לשחק למעלה או למטה. אנו משתמשים בספקטרום רחב של כיורים, מפלדת אל חלד ועד לסיני ולבטון. לאחרונה זיווגתי שני כיורי נחושת מפוארים זה לצד זה, ומצאתי גם כיור גדול של משק חקלאי כפול עשוי צפחה בארצות הברית – לא הצלחתי למצוא דבר טוב כאן בבריטניה. 

רמודליסטה: ברזים? 

קייטי פונטנה: אני מגלה שהרבה ברזים מעוצבים יתר על המידה – הם כמו קריקטורות של ברזים. אני אוהבת להשתמש בעיצובים משוחזרים, אך הם נעשים יותר ויותר קשה למצוא, ולקוחות, כמובן, לרוב רוצים משהו אמין יותר. אנו מעריכים את הסגנון של חברות בבריטניה בצ'כית ובספייק.

למעלה: עיצוב בסיסי (כאן בכחול צעקני) מ- "British Standard", הקו הזול יותר של "Plain English".

רמודליסטה: האם יש לך מקור לידיות הכפתור והידיות הרגילות בהן את משתמשת? 

קייטי פונטנה: אני כל הזמן שומרת על עיניי פקוחות לחומרים משובחים ומרכיבה אוספים של פליז ישן ומודרניסטי, אלומיניום ופלדת אל חלד. הרבה מהבסיס הבריטי מתחיל ליפול לצד הדרך, למרבה הצער, והייתי רוצה למצוא יצרן של אותם דברים שנעלמים. 

רמודליסטה: תאורת מטבח? 

קייטי פונטנה: אני קצת מיושנת בכל מה שקשור לתאורה – אני אוהבת שילוב של תליון ופנסי קיר או פמוטים. "Best & Lloyd" הם בעלי תאורה ממש טובה. עשיתי תאורה שקועה בהרבה מטבחים, אך היא צריכה להיות מאוד דיסקרטית. 

למעלה מטבח של וילה בלונדון בכחול לבן.

רמודליסטה: הארונות? 

קייטי פונטנה: את יכולה להפוך ארונות רגילים בדיוק לפי מה שאת שמה סביבם. הוסיפי לבנים או נירוסטה למראה תעשייתי, או הציגי צבע ועבודות ברזל לתחושה שונה מאוד. 

רמודליסטה: מטבח משלך? 

קייטי פונטנה: אני לא אדם מעשי; אם אני אוהבת תנור מגוחך, אני אחיה איתו בשמחה. אני אכן מודה שחשוב לי יותר מראה ותחושה מאשר פרקטיות במטבח שלי. 

Scroll to Top