Image

מטבח פרובנס

הדבר הראשון שעולה לכולנו בראש כאשר אנחנו מדברים על מטבח פרובנס הוא חבל הארץ הצרפתי אשר ידוע בקולינריה שלו והתמחות במטבח הצרפתי, כאשר כל חומר גלם נבדק בקפידה בעוד הטריות של חומרי הגלם היא חשובה מאוד.

הריחות שעולים מהמטבח הם ריחות של ירקות ופירות טריים שרק נקטפו, של מאפים שזה הרגע יצאו מן התנור בעוד שהענבים שזה עתה הגיעו מהגפנים נבצרים להם במרתפי היינות.

כל האוכל, הריחות הנפלאים, התיאורים המדהימים והמסעדות שאת השפים שלהן מעטרים כוכבי המישלן לא היו קיימים בלא המטבח שאופייני כל כך לאותו חבל ארץ והוא סגנון מטבח פרובנס .

מטבח פרובנס הינו מטבח אשר בו מקפידים על כל הדברים הקטנים, כאשר לצד אמצעים מודרניים אנו עדים לעיצוב שמרני, ויש כאלה שיאמרו מעט כפרי על מנת לשמר את סגנון העיצוב של מטבחים מחבל ארץ זה.

חומרי הגלם ממנו עשוי מטבח פרובנס הוא בעיקר עץ, שכן כמו כל סגנון כפרי שמערב בתוכו את העץ, גם כן השימוש בעץ הוא נרחב, בין אם בשימוש ברהיטים והארונות בתוך המטבח ובין אם במשטחי העבודה שבהם נכין את האוכל, או אזור הישיבה.

אלמנט נוסף שגם הוא מדגיש את הכפריות של מטבחי פרובנס הוא שימוש בלבנים, או מה שאנו נוהגים לכנות בריקים.

השימוש בהם נעשה בעיקר לחיפוי הקיר, כאשר אנו נותנים הרגשה כי קיר המטבח הוא בעצם עשוי מבריקים, דבר שמאוד פופולארי בעיצוב הכפרי.

ברוב מטבחי הפרובנס נראה אי במרכזו של המטבח ושם לרוב נעשות הפעולות העיקריות של המטבח, כאשר משטח ההכנות נמצא שם לצד פונקציות מרכזיות במטבח כמו תנור האפייה למשל או ברז לרחיצת הירקות והדגים.

הפופולאריות של מטבח פרובנס עלתה מאוד בשנים האחרונות שכן הוא משלב את המודרניות של עולם המטבח והקולינריה עם טאצ'ים כפריים ואוטנתיים כאשר כמו כל עיצוב שמשלב ישן עם אלמנט של חדש הוא הגיע לקדמת הבמה מהר מאד.

מטבח פרובנס הפך להיות טרנד גם מחוץ לצרפת ומחוץ למחוז פרובנס עצמו וכל מי שעולם המטבח יקר לליבו ואוהב לבשל ישמח להתהדר במטבח פרובנס.

Scroll to Top