עבודה מועדפת בצפון

עבודה מועדפת בצפון

היום, בעידן בו הכל מתייקר עם השנים ויותר ויותר צעירים הולכים לעבוד על מנת להרוויח כסף לבילויים, אין הרבה שלא מנצלים את ההזדמנות לעבוד במרכולים, באתרי טבע, בקניונים, במסעדות ועוד שלל תחומים המאפשרים לצעירים הללו להרוויח כסף במקביל ללימודים או לשירות הצבאי שלהם. תחום נוסף בו הצעירים אט אט מבינים את הפוטנציאל בו ונראה שקם לתחייה בשנים האחרונות, הוא חיפוש עבודה בצפון בחינם המתרכזת בעיקר בענף החקלאות.

רבים מאיתנו מתייחסים לענף החלקאות כענף שהוזנח מזמן ומתאים אך ורק לחלקאים זקנים שחלקת השדה שלהם עברה בירושה מאבי אביהם, אך לא כך הדבר. עבודה בחלקאות מתייחסת בעיקר למשרות העבודה במשתלות, עבודה ביערות קק"ל, משרות העובדים בבתי האריזה, קטיף, טיפול בחממות גידול ועוד. ענף החלקאות הוא אכן ענף בו יש יותר עבודת כפיים, אך יש גם משרות עבודה שיכולות להתאים גם לכל מי שאינו בעל יכולות פיזיות מרשימות. באמצעות עבודה בצפון ניתן לעבוד גם במזכירות, בחדרי האוכל של הישוב או הכפר החלקאי, ניתן לעבוד גם כמנהלי מכירות דבר שיכול לסייע עבור החלקאים באזור.

 

רוב הצעירים לא התנסו מעולם בעבודה חקלאית משום סוג, ואפילו לא במגורים ביישוב כפרי. עבודה מועדפת בצפון , אשר מתבצעת ביישובים חקלאיים, מעניקה הזדמנות של ממש לחיילים המשוחררים לחוות חיים השונים באופיים ממה שחוו עד אותו שלב בחייהם. מבחינה חברתית וחינוכית מדובר על התנסות חשובה, שתורמת גם להיכרות עם יישובי ספר ועם אוכלוסיות שאינן עירוניות ממרכז הארץ ונוגעת בנקודה כואבת – בעובדה כי אנשים רבים מכירים רק את ההתנהלות העירונית הממוצעת במרכז הארץ ולא מתעניינים באזורים אחרים.

לאחר חיפוש עבודה בצפון בחינם באתרים המספקים את השירותים הללו, תוכלו להתנסות בתחום החלקאות הפורה שגודל מיום ליום המתאים במיוחד עבור צעירים ומשוחררים מהצבא בעיקר בחופשים. סביר להניח כי הצעירים שהגיעו לעבוד בענף הזה בעקבות העבודה המשתלמת שמצאו, לא היו מגיעים מעולם למקום ונחשפים אליו בדר אחרת. ישנם לא מעט מקרים בה לאחר עבודה של כמה שבועות בצפון הצעירים בוחרים להמשיך ולעבוד בתחום ולהתחיל ללמוד במסלול הלימודי המתאים.

עבודה מועדפת בצפון

אולי תאהבו גם

Scroll to Top