חוות דעת רפואית

רופאים אורטופדים חוות דעת לבתי משפט

כתיבה נכונה של חוות דעת רפואית יכולה לשמש בתי משפט בהכרעות דין שנוגעות לתביעות שעוסקות ברשלנות רפואית, נזקי גוף, תאונות דרכים ועוד. במאמר הבא נסביר על תפקידם של רופאים אורטופדים ונבין כיצד הם מבצעים אותו

בתי משפט ברחבי הארץ משתמשים לעיתים קרובות בחוות דעת רפואית. באופן כללי, כל תביעה שעיקרה נזקי גוף מחויבת בהגשת חוות דעת רפואית. בהיבט החוקי, החובה להגיש חוות דעת רפואית משפטית נובעת מהעובדה שלשופט אין את הכלים המקצועיים להכריע בסוגיה. על אף שהשופט מכיר את החוק והתקנות, הוא לא בהכרח מבין את המשמעות הרפואית של התביעה או את הפיצויים שכדאי לקבוע בגינה.

במילים אחרות, כתיבה נכונה של חוות דעת רפואית יכולה ואף משמשת בפועל בתי משפט בהכרעות דין מגוונות. בפועל, את רוב חוות הדעת הרפואיות מקבלים השופטים בתביעות שעוסקות ברשלנות רפואית, נזקי גוף, תאונות דרכים ועוד. כמו כן, חוות דעת רפואית מוגשת כאשר התובע מגיש תביעה נגד חברות ביטוח פרטיות, אנשים פרטיים, מוסדות ציבוריים וכמובן בתי חולים, קופות חולים ורופאים.

מה החשיבות של רופאים אורטופדים?

רופאים אורטופדים הם אנשי המקצוע הבולטים ביותר בנושא של כתיבת חוות דעת רפואית לבתי משפט. המעורבות השכיחה של רופאים אורטופדים חוות דעת לבתי משפט נובעת מהסיבות הבאות:

א. תחום ההתמחות של רופאים אורטופדים – רופאים אורטופדים מתמחים במחלות, ליקויים ופגיעות טראומה של מערכות העצמות והשרירים בגוף האדם. במובן מסוים, זהו ההיבט הרפואי של תביעות שעוסקות בנזקי גוף ומכאן חשיבותם הבולטת.

ב. הערכת סך הפיצויים – רופאים אורטופדים הם פחות או יותר אנשי המקצוע היחידים שיכולים להעריך את סכום הפיצויים הראוי למקרים של תביעות רשלנות רפואית או נזקי גוף. במידה ונזקי הגוף או הרשלנות רלוונטיים לתחומי ההתמחות של רופאים אורטופדים, חוות הדעת שהם יכתבו תשמש את השופט בשלבים שונים של ניהול ההליך.

ג. חוות דעת רפואית נגדית – יש מקרים שבהם רופאים אורטופדים מגויסים על ידי ההגנה. זה קורה כאשר מוגשת חוות דעת רפואית מטעם התביעה, בעוד הצד השני מציג רופאים אורטופדים חוות דעת לבתי משפט עם מסקנות הפוכות. במקרים אלו, מתפקידו של השופט להכריע בסוגיה לפי הראיות והממצאים המונחים לפניו.

בחירת רופאים אורטופדים

תובעים ונתבעים כאחד צריכים להבין שלבחירה מוקפדת של רופאים אורטופדים יש השפעה ישירה על אחוזי ההצלחה שלהם. כאשר התביעה או ההגנה מבססים טענות על חוות דעת רפואית מנומקת ומפורטת, יש סיכוי גבוה יותר שהשופט יקבל את עמדתם. מנגד, תביעה או הגנה שפונים לרופאים שאינם מומחים או מספיק מקצועיים בתחומם מפחיתים לעצמם את הסיכוי.

לפיכך, רצוי להשקיע בבחירת רופאים אורטופדים חוות דעת לבתי משפט ולהתייעץ עם עורכי דין לגבי בחירת הרופא המתאים והראוי למשימה.

חוות דעת רפואית

Scroll to Top