Image

שופרסל – חברה ציבורית

רשת שופרסל, הינה רשת לשיווק קימעונאי אשר נמצאת בבעלות קבוצת IDB והיא חברה ציבורית. הרשת חולשת על נתח שוק של כשליש מאוכלוסיית ישראל, וכחלק מהיותה של שופרסל חברה ציבורית היא נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. 

הרשת מעסיקה כ-12,000 עובדים ומכניסה כ-12 מיליארד ש״ח בשנה. 

 

ההיסטוריה של שופרסל

עד שנת 1958 כל השיווק הקמעונאי בארץ היה באמצעות מרכולים, עד שהגיעו שלושה יזמים בשם ציון בן חיים, חיים פיינברג ויחיאל הורדס והחליטו לעשות שינוי.

בשנת 1956 יצאו לארה״ב על מנת לגייס משקיעים יהודים לרשת שתקום, אשר היו בעיקר בעלי מכולות יהודים ולאחר מכן גם יצרו קשר עם משקיעים קנדיים בעזרת תיווך של ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון. 

בשנת 1958 הוקם הסניף הראשון של שופרסל ברחוב בן יהודה בתל אביב, סניף שקיים עד היום. 

מי שחנכה את הסניף והייתה ללקוחה הראשונה של רשת שופרסל הייתה אשתו של אד סאליבן, מנחה התכנית ״המופע של אד סאליבן״, באותו יום רכשו בשופרסל 2,500 לקוחות. 

מקור השם שופרסל הוא מהביטוי הארמי ״שופרא דשופרא״ אשר משמעו הטוב שבטוב, וסל בתור סל קניות. 

הרעיון היה שהגאת השם תהיה shufrasal אך עם השנים הציבור בישראל, התרגל להגות את שם הרשת בתור shufersal, והרשת החליטה לאמץ את הצורה השגויה וכך היא נקראת כיום. 

 

רשת שופרסל כיום.

כיום לרשת ישנם שלושה פורמטים של סניפים. 

  • שופרסל דיל ושופרסל דיל אקסטרה – חנויות סיטונאיות אשר מתאפיינות במחירים זולים, בעיקר דיל אקסטרה אשר שם ניתנות הנחות על קנייה של מוצרים בכמויות גדולות. 
  • שופרסל אקספרס – מותג חנויות הנוחות של שופרסל אשר מופעל בידי זכיינים במתכונת של מכולת שכונתית. 
  • שופרסל שלי – סניפים שכונתיים במרכזי הערים אשר מתאפיינים במחירים מעט יקרים יותר. 

כמו כן, לרשת שופרסל מותג פרטי אשר אותו התחילה לשווק ולמכור בתחילת שנות התשעים, תחילה היה שמו סופרקלאס וכלל סל מוצרים בסיסיים, אך כיום הוא נמכר תחת השם שופרסל, והוא כולל מגוון רב של מוצרים, החל ממזון קפוא, מזון יבש, חומרי ניקוי ועוד ומהווה כעשר אחוז ממחזור המכירות של הרשת. 

Scroll to Top