Image

חיוכים וסימני קיצור בדואר האלקטרוני ובהודעות המיידיות

דואר אלקטרוני והודעות מיידיות נראים מאוד שונים משיחות טלפון או דואר רגיל. למעשה זה כמעט כמו ששפה חדשה נולד מתוך המדיומים הללו. דואר אלקטרוני והודעות מיידיות נוטים להופיע למי שלא רגיל אליהם כאוספים חסרי משמעות של מילים שלא אוייתו כראוי, צירופי אותיות שטותיים וקבוצות מוזרות של פיסוק.

הרבה הודעות דואר אלקטרוני חסרות את המבנה הפורמלי שמשמש בדואר רגיל. דואר אלקטרוני לא צריך להתחיל עם "אדוני היקר או גבירתי היקרה," והוא לא צריך להסתיים ב "בכבוד רב," או "בברכה," או "איחולים לבביים".

דואר אלקטרוני והודעות מיידיות לא מתאימים לכללים התחביריים "הנורמליים". הם עלולים לכלול חלקים לא שלמים. הפיסוק עלול להיות שגוי אם בכלל. חלק שוכחים ליישם כללי היוון (אות גדולה) בתחילת משפט ומילים מתאימות. סט חדש של "כללים" הגיח מאותם מדיומים.

כיצד אתם יכולים לפענח לפעמים את המסרים המבלבלים האלה? זה עוזר ללמוד על חיוכים וסימני קיצור.

1) חיוכים – מה הם?

🙂

מה זה ? נקודותיים וסוגריים?

לא, קחו מבט נוסף. סובבו את הראש שלכם שמאל ועכשיו תוכלו לראות פרצוף מחייך. הנקודותיים הופכים לשתי עיניים והסוגריים הופכים להיות פה מחייך.

חיוכים הגיחו בימים שבהם התקשורת בוצע באמצעות מחשבים שלא יכלו בקלות להעביר גרפיקה בצורה שמחשבים אחרים יוכלו לפענח אותה. כמובן, כיום אתם יכולים להוסיף סריקה דיגיטלית של הפנים שלכם בהודעת דואר אלקטרוני אם אתם מעוניינים בכך, אבל לפני הרבה שנים, לא שמעו על שיחות מודרניות כאלה. לכן כדי לסמן רגשות בתוך מדיום לא רגשי רגיל, ה"חיוך" נולד שימוש של תווים וסמלים נפוצים לכל הסוגים השונים של המחשבים.

להלן מספר חיוכים נפוצים המשמשים בהודעות דואר אלקטרוני, צ'אט, הודעות מיידיות והודעות טקסט:

חיוך –   🙂

מבט עצוב –  🙁

קריצה –  😉

צחוק –  😀

 

 

להלן מספר חיוכים נוספים פחות מוכרים או לא מובנים שבאמצעותם מועברות הודעות:

התרגשות או הפתעה –  :O

פרצוף עצוב גדול יותר –  :C

בחור מחייך עם אף –  🙂

בחור מחייך עם שפם –  :{)

האפשרויות הן אינסופיות…

2) סימני קיצור

רוחב פס לא תמיד היה זול ובנוסף אנשים לא אוהבים להקליד. שילוב של שתי העבודות הללו ותראו כיצד סימני קיצרו הפכו להיות כל כך פופולריים בתקשורת האלקטרונית. סימני קיצור משמשים לעיתים קרובות בהודעות מיידיות וכמו כן הודעות טקסט בטלפון הנייד שבמקום ללחוץ על מספר מקשים, אפשר ללחוץ רק על אות אחת.

למרות שזה לא מומלץ להשתמש בסימני קיצור כאשר שולחים מכתב לנשיא של איגוד, אתם תופתעו מכמות האנשם שמשתמשת לפחות בכמה מחוסכי הזמן האלה!

להלן מספר סימני קיצור נפוצים:

brb – תכף חוזר

lol – צחוק בקול רם

l8r – מאוחר יותר

cul8r – נתראה אחר כך

rotf – מתגלגל על הרצה מצחוק (לפעמים 'rofl' או 'rotfl')

luv u – אוהב אותך!

דואר אלקטרוני שונה מדואר רגיל והודעות מיידיות דומות מעט לשיחה ורבלית. לשניהם יש סטים שונים של שיחה הכוללים שימוש בחיוכים וסימני קיצור. חיוכים, אפילו בעידן הגרפיקה בדואר האלקטרוני עדיין משרתים כשיטה נפוצה לביטוי רגשות. סימני קיצור ממשיכים לתקשר בשימוש תדיר הדורש כמויות מוגבלות של הקלדה. על ידי הבנה של השיחות הללו, יכולה להיות לכם הזמנות טובה יותר להבנה ושימוש בדואר אלקטרוני והודעות מיידיות.

Scroll to Top