פטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים ששת הטיפולים היעילים ביותר

אל תתן לפטרת הצפורניים להביס אותך ולשנות את איכות חייך. נסה את השיטות המועילות והקלות הללו לטיפול בפטרת הצפורניים.

זיהום בכפות הרגליים יכול להיות מציק ואף מביך. לרוע המזל, לטיפולים קונבנציונלים כמו נוזלים שונים, לקות, או תרופות במריחה או בבליעה אחרות, לוקח בדרך כלל זמן ארוך להשפיע או שאינן משפיעות בכלל ועולות המון כסף. למעשה, נראה כי אפילו לתרופה המשפיע הביותר נגד פטרת צפורניים יש אחוזי הצלחה של כ-30%. אך אין סיבה לוותר. יש טיפולים בייתיים לפטרת הצפורניים שעובדים כראוי, נוחים לכיס ומכילים חומרים טבעיים בלבד.

מה היא פטרת הצפורניים?

זיהום בצפורן נגרם עקב גדילת יתר של פטריה, שמרים ועובש. זה בדרך כלל מתחיל כמשהו קטן, כמו נקודה לבנה או צהובה תחת הציפורן ולבסוף מתפשט עמוק אל תוך הצפורן וגורם איבוד צבע, עיבוי, והתפרקות של הצפורן. זה עלול להיות כואב ככל שהזיהום מחמיר. השמות הרפואיים של פטרת הצפורניים הם אוניקומיקוזיס וטנייה אנגיום.

עכשיו כשהבעיה מובנת נעבור לשש שיטות הטיפול בפטרת צפורניים.

שש השיטות לטיפול בייתי בפטרת הצפורניים:

  1. סודה לשתייה- ידועה גם כ- סודיוםביקרבונט, בעלת יכולת מדהימה נגד פטרת הצפורניים. מחקרים מדעיים מראים כי סודה לשתייה אפקטיבית נגד מספר רב של סוגים פטרתיים שבדרך ככל נמצאים על כפות הרגליים. למעשה, שימוש בסודה לשתייה מצמצם את הפטרייה בכ-80% יחידות פטרייתיות שנמצאות בתוכה. נסו להכין משחה המכילה מים וסודה לשתייה ולמרוח את זה על המקום המזוהם. ניתן גם להוסיף סודה לשתייה לתוך דלי מים ולהשרות את כפות הרגליים אחד ליום עד שהבעיה נפטרת.
  2. שמן עץ התה – שמן אתרי אשר יעיל מאוד לא רק לטיפול בקשקשים ותסמונת רגל האתלט, אלא גם עוזר רבות בטיפול בפטרת הצפורניים, השמן האתרי הזה משפיע באופן משמעותי נגד פטריות, בקטריות, ונפיחות. קפסולות מזעריות של שמן עץ התה ממזערות את הגדילה של פטרייה המכונה טריקופייטון רוברום, אשר היא אחת הפטריות הנפוצות לגרימת פטרת הצפורניים. קיים מחקר אשר מראה כי מריחה של שמן עץ התה לא מדולל פעמיים ביום במשך שישה חודשים היה אפקטיבי כ-קלוטרימזול, תרופה אנטי פטרייטית. לאחר שישה חודשים 60% מתוך הקבוצה הנבדקת נפטרו באופן מלא או חלקי מהבעייה. שפשף את שמן עץ התה באופן ישיר על האיזור המזוהם פעמיים ביום עד שהסימפטומים נעלמים.
  3. שמן חמניות מאוזן- על ידי חיבור חומר הנקרא אוזון (O3) עם שמן חמניות, ניתן להפיק שמן חמניות מאוזן אשר מכיל תרכובות עם יכולות ריפוי גבוהות. במחקר בו השתמשו בחומר הנקרא אולאזון, המשתתפים חוו שיפורים אדירים עם מריחת החומר פעמיים ביום. 90.5% נרפאו באופן מוחלט מפטרת הצפורניים. במחקר מקביל בו השתמשו ב"קטוקונזול", תרופה ללא מרשם, נרפאו רק 13.5 אחוזים מהמשתתפים. שנה לאחר מכן הקבוצות נבדקו שנית. בקבוצה שנבדקה בשימוש באוזונול, רק ל- 2.8% מן המשתתפים חזרה הפטריה, בעוד בקבוצה שנייה הפטרייה צמחה שוב אצל 44% מן המשתתפים. מרח כמות קטנה מהשמן על הצפורניים פעמיים ביום על מנת לטפל בפטרת הצפורניים.
  4. תמצית עלי עץ זית- עלי עץ הזית מכילים תרכובות מועילות, ובהן תרכובות ה-פנולי. תמצית עלי עץ הזית הוכחה כבעלת יכולות אנטיבקטיריאליות ואנטיפטריטיות, מה שהפך אותה לשימושית במקרים של פטרת הצפורניים. חפשו את הצורה הנוזלית של החומר, והשתמשו בכמות קטנה על מנת לכסות את האיזור המזוהם מספר פעמים ביום.
  5. שמן קוקוס – מספר רב של אנשים משתמשים בשמן קוקוס על מנת לטפל בפטרת הצפורניים, לשמן הקוקוס יש יכולות רפואיות רבות החל משיפור השמיעה על מניעת בעיות זכרון. בנוסף, שמן קוקוס יכול לשמש כתרופה חזקה לטיפול בפטרת הצפורניים. על ידי מריחה של כמות קטנה על אצבעות הידיים (השמן מוצק בטמפרטורת החדר), והטמעת החומר באיזור הנגוע.
  6. תמצית צמח הנחשים- השיטה האחרונה לטיפול בפטרת הצפורניים היא הצמח אגארטינה פיקינצ'נסיס, הידוע גם כצמח הנחש. ידוע כאפקטיבי מאוד במלחמה בפטרת הצפורניים. במחקר של 96 אנשים, פורמולה של צמח הנחש השפיעה ב71.1% מן המקרים. חפשו את תמצית צמח הנחש או תרכובות טבעיות המכילות את החומר ברשימת המרכיבים שלהם.

החלו בלעשות אמבטייה יומית לכפות הרגליים ובה אבקת סודה לשתייה, ואז נסו את שאר השמנים והתמציות עד שתמצאו את החומר שמשפיע עליכם הכי טוב. נסו שילוב של שמן קוקוס ושמן עץ התה למשל, בשביל לקבל את שני הטיפולים במקביל.

שתפו את החוויה שלכם

האם אי פעם היה לכם פטרת הצפורניים? איך טיפלתם בה? אילו אסטרטגיות טבעיות עבדו ואילו לא? שתפו את החוויות שלכם בתגובות.

Scroll to Top