Image

צמיגים לאופנועים

צמיגים הם אחד מהאביזרים החשובים ביותר בכל מה שקשור לבטיחות שלנו. הצמיג מהווה את הקשר הישיר בין האופנוע או הרכב למגע הישיר עם הכביש. צמיג שאינו תקין עלול לגרום לאחיזה מסוכנת מה שעלול להוביל להחלקה ולאי שליטה בכלי. בחירת הצמיגים לאופנוע שלכם הם החלטה מורכבת ולעיתים לא פשוטה בכלל. קיימים יצרנים רבים, המציעים מגוון סוגים של צמיגים הנעים בטווחי מחירים שונים. כל צמיג מורכב מחומרים אחרים ומיוצר בטכנולוגיה שונה המעניקה לנו אחיזה שונה על הכביש. אז מה חשוב לדעת לפני שאנו בוחרים צמיגים לאופנוע שלנו?

 

צמיגים לאופנועים תפקידים

צמיגים באופנוע הם מרכיב חשוב המשפיע על הבטיחות של הרוכב. תקפיד הצמיג הוא לדאוג לאחיזת כביש ולכן בבחירת צמיגים לאופנועים אסור להתפשר, יש לבחור צמיגים איכותי, במצב תקין וכמובן להקפיד ולהחליף את הצמיגים בזמן הנכון. חברות רבות מייצרות צמיגים לאופנועים אך כדאי לבחור מותג אמין אשר מקפיד להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות ובעל כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר. צמיגים לאופנועים חשוב כמובן להתאים לסוג האופנוע ולגודל שלו. ניתן למצוא צמיגים לאופנועים במחירים אטרקטיביים ונוחים. מכיון ויש שוני גדול בין הנסיעה ברכב לנסיעה באופנוע, חשוב לבחור את הצמיג על פי הרמה בה הוא אוחז את הכביש. הנהיגה באופנוע גורמת לשינוי בזמן הסיבובים של הצמיג ויש לקחת את זה בחשבון. בנוסף כאשר הכביש רטוב, לצמיג יש תפקיד חשוב של ניקוז המים בין המגע של הצמיג לבין הכביש עצמו. חשוב לבדוק תמיד את עומק החריצים בצמיגים, לוודא שהם תקינים ובטוחים לנסיעה על הכביש. בכל מקרה של ספק הכי קטן, יש לגשת לבדיקה אצל מומחה ולהחליף אותם במידה הצורך. זכרו, יש הבדל  גדול בין צמיג שנועד לאופנוע ספורטיבי, צמיג שנועד לאופנוע שטח וצמיג שנועד לנסיעות בעיר או בכבישים בין עירוניים. הבדל חשוב נוסף הוא ההבדל בין צמיג אחורי לצמיג קדמי.

 

לסיכום אופנוע הוא כלי הדורש אקסטרה תשומת לב בכל הקשור לבטיחות שלכם. לכן, לפני שאתם בוחרים צמיגים לאופנוע התייעצו עם מומחה שיתאים את הצמיגים באופן מושלם לסוג האופנוע ולסוג הנהיגה שלכם.

https://www.youtube.com/watch?v=shc73x6b_uA

Scroll to Top