השתלת שיער

הניצחון על הגנטיקה –  פרוצדורה חדשה ופורצת דרך להשתלת שיער

השתלת שיער בשיטות מיקרו כירורגיות מתקדמות מהווה פתרון יעיל ומוצלח ביותר להתקרחות והידללות שיער על רקע גנטי. אך גם עם פיתוח מספר טכניקות מובילות לביצוע ההליך, בשנים האחרונות לא היית פריצת דרך מרחיקת לכת מיוחדת. יחד עם השיטות הוותיקות והנפוצות ביותר כיום, פותחה לאחרונה טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי מומחים בכירים להשתלות שיער, אשר מציעה תוצאות מפתיעות וטובות יותר מכל מה שראיתם עד עכשיו.

כבר מעל לעשור שטורקיה היא המדינה המובילה בעולם בתעשייה הרפואית – אסתטית של השתלות השיער. איסטנבול מתהדרת במרפאות מומחים מודרניות יוקרתיות ומתקדמות, ותנאים אופטימליים לביצוע השתלות שיער ברמה הגבוהה ביותר. ואכן בשל היותה מוקד מפותח במיוחד לביצוע השתלות שיער , נוהרים אליה גברים וגם נשים מכל רחבי הגלובוס.

השתלת שיער בקרחה
תמונה: קנבה

הידעתם? השתלת שיער אינה פתרון חדש, ההליך קיים מזה עשרות שנים

תופתעו לגלות שהשתלות שיער הן לא בגדר פתרון שהומצא בשנות ה-200 אלא מדובר בהליך שבוצע באופנים שונים זה עשרות שנים. ב-20 השנים האחרונות התחום תפס תאוצה מבחינת מחקרים, ניסויים ופיתוח טכניקות מתקדמות יותר.

חלק מהשיטות הוותיקות והמקובלות להשתלות שיער פותחו כבר במהלך שנות ה-70, וחלקן, ועד היום משתמשים בטכניקות משופרות המתבססות על אותן טכניקות שפותחו אז. שיטות אלה להשתלת שיער מביאות לרוב לתוצאה סבירה, אך לא בהכרח עונות על צרכי המטופלים שמבקשים להשיג תוצאה במראה טבעי של צפיפות שיער גבוהה.

הסיבה לתוצאה הלא מספקת נעוצה בכך שבשיטות אלה יש מקרים רבים בהם אחוז קליטת הזקיקים אינו גבוה מספיק, מה שבא לעיתים לידי ביטוי בתוצאה של שיער בעלת צפיפות נמוכה, ומראה דליל יותר מן הרצוי, כך שהתוצאה הסופית אינה מספקת ולכן כאשר מבצעים השתלת שיער בשיטות אלו לא פעם יש צורך בטיפול חוזר בשל אי קליטה של כמות ניכרת של הזקיקים.

עם זאת, שיטה חדשנית ביותר שפותחה בשנה האחרונה על ידי מומחים בתחום, מציגה  שיפור דרמטי בצפיפות השיער הודות לאחוזי קליטה גבוהים מאוד של הזקיקים שנקצרו מאזור התרומה והושתלו באזור ההתקרחות. בשיטה זו ניתן להשיג תוצאות מדהימות בטיפול אחד, והמטופל יכול לקבל מראה שיער מלא וטבעי, בהליך שמבטיח מינימום פגיעה בקרקפת, וזמן החלמה קצר וקל באופן יחסי.

השתלת שיער במפרצים
תמונה: קנבה

אין מה לחשוש יותר ממראה לא טבעי –  הכירו את הטכניקות להשתלות שיער

החלום של כל מטופל שמחליט לעבור השתלת שיער, הוא לחזור למראה של ראש מלא שיער בריא וצפוף באופן שיראה טבעי עד כמה שאפשר. לכן המחקר והפיתוח בתחום השתלות השיער שואף תמיד לשפר את התוצאה הסופית של הליך ההשתלה מבחינת צפיפות שיער, יצירת קו שיער טבעי, וכמובן קליטת האחוז הגבוה ביותר של זקיקים.

השיטה הראשונה שהוצעה למטופלים כבר בשנות ה-70, הייתה השתלת שיער בשיטת ה-FUT, שהיום כבר אין בה שימוש, היא נחשבת למיושנת מאוד ולא יעילה.

בטכניקה זו היה חותך המנתח רצועת עור מלבנית מהקרקפת באזור התורם, לוקח ומשתיל כמה מאות זקיקים מאותה הרצועה בקדמת הראש של המטופל, ולאחר מכן תופר בחזרה את רצועת העור באזור החיתוך , כך שהייתה נותרת צלקת רוחבית בחלקו האחורי של הראש. התוצאה הסופית הייתה נראית מלאכותית, וכמובן שהמטופל נותר עם צלקת משמעותית.

בתחילת שנות ה-2000 פותחה שיטת ה-FUE, ששיפרה פרמטרים שונים בפרוצדורה. השיטה קיצרה את זמן ההחלמה, הפחיתה את אזור ההצטלקות ושיפרה באופן משמעותי את מראה התוצאה הסופית, השינוי בה הוא בעבודה של קצירת הזקיקים בשיטה זו נעשתה על כל זקיק בנפרד, אחד אחד על ידי מכשיר ייעודי לכך.

להבדיל מטכניקות שקדמו לשיטה זו, בשיטת FUE  נעשים חתכים קטנים באזור המיועד להשתלה, על ידי מיקרו להבים העשויים פלדת אל חלד, מה שאפשר חיתוך אשר מפחית את הטראומה הנגרמת לעור.

לאחר שיטת ה-FUE פותחה טכניקה מתקדמת הרבה יותר בה המבוססת על טכנולוגיית Direct Hair Implantation –  DHI. בשיטה זו לא מבצעים חתכים קטנים בעור הקרקפת לפני ששותלים בהם את  הזקיקים, אל מבצעים את השתלת הזקיקים באמצעות אימפלנטר – שהוא עט השתלה ייעודי ומיוחד שמבצע חיתוך נקודתי מאוד על ידי מחט חלולה ובד בד שותל את הזקיק ישר באותה הנקודה. שיטה זו מאפשרת להגן על זקיקי השיער במהלך השתלתם.

החיסרון היחיד  של השיטה הזו, הוא שהמטפל צריך לשמור על האימפלנטר בזוויות הנכונה במשך כל תהליך ההשתלה, כאשר מדובר בשעות ממושכות. נדרשת מיומנות גבוהה מאוד בעבודה כיוון שמחדירים כל זקיק בנפרד וחייבים להקפיד על דיוק מופתי. כל טעות קטנה, כל תזוזה לא נכונה של היד יכולה לשנות את הכיוון בו מוחדר הזקיק ולגרום לזווית צמיחה לא נכונה של השערה, מה שבסופו שלדבר מתבטא בתוצאה בעלת מראה מלאכותי.

חשוב לציין כי הפיתוח החדשני ששדרג את שיטת ה-FUE לשיטת ה-DHI, הביא לשיפור מדהים באחוזי קליטת זקיקי השיער עם ממוצע של 85 אחוזי קליטה ותוצאה במראה טבעי יחסית, ובהחלט מדובר בנתון מהפכני שהגדיר  אותה כשיטה המוצלחת והמובילה ביותר בתחום, עד היום.

הטכניקה להשתלות שיער שמנצחת את ההתקרחות הגנטית

בשנים האחרונות אנו רואים מהפכה משמעותית בתחום השתלת השיער והתפתחותו. כאן נספר לכם על מכשיר ייעודי ופורץ דרך, שפותח לטובת פתיחת ערוצי הזקיקים באופן שמגן באופן מקסימאלי על עור הקרקפת מפני נזקים, ושיטת העבודה אתו שינתה את פני ההליך לחלוטין. מכשיר זה אף זכה בפרס החדשנות והפיתוח מטעם ארגון SITRI העולמי בשנת 2022.

השיטה החדשה נקראת DHI micro Sapphire, והתוצאות שלה בקרב מטופלים הן יוצאות דופן. ההצלחה המובהקת הביאה מומחים רבים מרחבי העולם להתעניין הפיתוח.

"האתגר העיקרי בכל שיטה לביצוע השתלת שיער הוא להשיג צמיחה טבעית ותוצאה סופית מספקת במראה טבעי. מראה טבעי מתקבל כאשר יוצרים צפיפות גבוהה של זקיקים, וזה כמובן צריך להיעשות באופן אחראי מבחינה רפואית, עם מינימום פגיעה בקרקפת" מסבירה הילה פולאט משה הבעלים והמנכ"לית של חברת מיי הייר ישראל, הידועה כמומחית להשתלות שיער בארץ ובחו"ל.

"אני יכולה לומר שהשיטה החדשה מאחדת את כל היתרונות של שיטות ה-FUE וה-DHI וכיום מהווה שיטה אולטימטיבית. ב- DHI micro Sapphire מתבצעים חתכים מדויקים בלהב עדין ובו בזמן יש החדרה של הזקיק לנקודה והכל נעשה באמצעות מכשיר יחיד- אימפלנטר. זוהי פרוצדורה חדשנית שמספקת תוצאה ברמה גבוה ביותר, שונה מכל מה שניסינו וראינו עד היום".

שיטת DHI micro Sapphire מביאה ל- אחוז97 קליטה של זקיקים, מדובר בנתון גבוה שמעולם לא הושג עד כה. משמעות הדבר היא שמאות זקיקים נוספים נקלטים והופכים לאלפי שערות חדשות שצומחות.

להב הספיר באפליקטור בה נעשה שימוש בשיטה החדשנית היא בקוטר זעיר של מילימטר, ובניגוד ללהב פלדת על חלד המשמש לרוב, הלהב בצורת יהלום מה שמפחית באופן משמעותי את הפגיעה בקרקפת, משיג צפיפות מקסימאלית והחלמה קלה ומהירה של האזור.

"לא האמנתי שאני יכול לקבל תוצאה מוצלחת עד כדי כך"

משיחות עם מטופלים ישראלים שכבר עברו את הטיפול המתקדם בקליניקה של מיי הייר באיסטנבול, נראה שמדובר בפתרון שהוא הכי קרוב למושלם.

"היה לי הכי חשוב מבחינתי לצאת מההשתלה עם מראה טבעי ולא עם קו שיער משורטט שנראה מלאכותי, אני לא אוהב את זה ודאגתי מזה"  מספר לנו שי אליהו, שעבר השתלת שיער עם מיי הייר בטורקיה לפני שמונה חודשים.

"אחרי שערכתי הרבה בירורים ועשיתי בדיקות על איפה כדאי לעשות השתלת שיער ובאיזו שיטה, בחרתי בקליניקה של מיי הייר, ומי שביצע את ההשתלה שלי היה ד"ר האקן שהוא בין הידועים בתחום, ראיתי חברים שעברו השתלת שיער אצלו עם תוצאות מדהימות הודות לשיטה בה הוא מבצע את ההשתלה וגם לניסיון ולכישורים שלו כמובן. האבחון הראשון 4,500 זקיקים בשני סבבים של השתלה שהתבצעו יום אחרי יום, והבסוף הושתלו 5,500 זקיקים. השיטה בה ביצעו את ההשתלה שלי היא שיטת DHI ספיר.

"הייתי קצת מוטרד מהאינטנסיביות של השתלה כזו אבל ההליך היה ממש בסדר מכל בחינה, וללא ספק שווה את התוצאה שעליה חלמתי. הקליניקה, היחס מהצוות והמקצועיות של מיי הייר היו מעל ומעבר לכל ציפייה, הייתה לי חוויה טובה אני מאוד מרוצה. שמונה חודשים אחרי, אני יכול לומר שבחרתי נכון ובטוב ביותר, חד משמעית".

אין תוצאה זהה בכל השתלת שיער

"אחוז קליטה גבוה של זקיקים הוא פרמטר מכריע כשמדובר בתוצאה של מראה שיער טבעי מלא ובריא, אבל יש קריטריונים נוספים שמשפיעים על התוצאה – השתלת שיער צריכה להתבצע באופן מותאם אישית למטופל" מסבירה הילה, "על מנת שההשתלה תראה טבעית ויפה, צריך להתחשב בעבודה במשתנים כמו מבנה פנים ושרירי הפנים , סוג ואיכות השיער ובחירת צפיפות ופיזור הזקיקים.

נדרש תכנון מוקפד מאוד וכן נדרשת מיומנות מאוד גבוהה תוך שימוש במכשור ובכלים האיכותיים ביותר להפרדת סוגי זקיקים ברמה מיקרוסקופית וככלל הפרוצדורה מחייבת ניסיון רב ושליטה בטכניקה. צריך לקצור כמות מספקת של זקיקים על מנת שנוכל להשיג צפיפות שיער טובה בעיקר באזור קו שיער בקדמת הראש. חשוב להשתמש גם בזקיקים רכים וגם בחזקים, להשתיל באת הזקיקים בכיוון הצמיחה הנכון, בזווית המתאימה תוך יצירת הטיה נכונה של השיער באופן מותאם למטופל. זו לחלוטין אמנות.

כשאנחנו מצליחים לענות על הקריטריונים החשובים הללו, תוצאת ההשתלה היא כל כך טבעית עד כדי כך שאף אחד לא מבחין שהייתה התערבות רפואית".

ביצוע השתלה בידיים לא מיומנות ולא מנוסות יכולה לגרום לנזקים שקשה מאוד לתקן. לא כדאי להתפשר כאשר בוחרים ללכת לעשות השתלת שיער. בעבודה לקויה יש סיכון משמעותי לתופעות לוואי ולסיבוכים לא סימפטיים. זה מה שקורה פעמים רבות כאשר מתבצעת השתלה שלא תוכננה כמו שצריך ונעשתה בקליניקה לא מקצועית.

חשוב לבחור בקליניקה בעלת מוניטין וניסיון רב עם רופאים המומחים לביצוע השתלות שיער שעובדים צוותים רפואיים מיומנים. בהשתלת שיער איכותית אין קיצורי דרך, ולתוצאה מוצלחת שמשפיעה ישירות על ההרגשה האישית שלנו לטובה, אין  תג מחיר".

[contact-form-7 id="2492" title="טופס יצירת קשר 1"]
Scroll to Top