Image

השתלת שיניים למחוסרי עצם

קצת על השתלת השיניים כאופציה עבור מי שסובל מחוסר בשיניים ספציפיות

השתלת שיניים היא אחד התהליכים המתקדמים והאיכותיים ביותר שיש לעולם רפואת השיניים המודרני להציע לנו. בעבר, נפילה או עקירה של שיניים כאנשים בוגרים נחשב במקרים רבים בתור גזר דין מוות עבור אותה השן, שלא תשוב לגדול לעולם ואנו נאלץ להתרגל לחיוך עם שן אחת פחות כשאנחנו מסתכלים במראה. עם זאת, השנים האחרונות והתפתחות רפואת הפה והלסת הביאו אותנו לתהליכי השתלת השיניים, שכוללים החדרה של שתל עשוי סגסוגת טיטניום שצורתו צורת בורג, עליו מלבישים כתר או תותבת להשלמת השן עד שהיא הופכת לחלק בלתי נפרד מהחיוך המחודש שלנו. עם זאת, אחד התנאים הבסיסיים והחשובים ביותר לביצוע תהליך השתלת השיניים היה קיום מספיק של עצם באזור הלסת שבו חסרה שן, בכדי שיהיה ניתן להחדיר אליה את השתל. במצב שבו אין מספיק עצם בלסת באזור זה, המצב הוא שונה לחלוטין – אבל אפשרי באותה מידה כיום.

ומה עושה מי שאין לו מספיק עצם להשתלת שיניים? לא אומר נואש, כי יש כמה אפשרויות

  • שתי אפשרויות עיקריות קיימות לביצוע השתלת שיניים עבור מחוסרי עצם, וכל אחת מהן רלוונטית למצב אחר. האפשרות הראשונה היא של הרמת סינוס. הסינוס, שהוא חלל אוויר סגור בתוך רקמת העצם, נסוג במקרים רבים לאחר עקירה של שיניים טוחנות עליונות, עד מצב שבו לא ניתן להחדיר אליו שתל משום שהוא נמצא עמוק מדי בתוך מבנה הלסת. במצב כזה מחדירים עצם מלאכותית לתוך האזור התחתון של חלל הסינוס, כך שממברנת הסינוס נדחקת כלפי חוץ. לאחר כמה חודשים, העצם המלאכותית תאפשר יצירת עצם טבעית ועצמית שתיכנס לתוך העצם המלאכותית ותאפשר השתלה של שיניים במתכונת השתל הרגילה.
  • עוד אפשרות להשתלה של שיניים לאחר עקירה היא מה שנקרא שימור מכתשית השן. אפשרות זו מבוססת על העובדה שלאחר עקירה של שן מתרחשת בעצם הלכת ספיגה באזור המכונה מכתשית, ובאזור הסמוך לעקירה. את המצב הזה אנחנו שואפים להגביל במצב שבו אנחנו יודעים שקיימת שן שלא ניתן לרפא ושאין איך להימנע מעקירתה. אנחנו נגביל את הספיגה במכתשית באמצעות תהליך שנקרא שימור מכתשית, שהוא למעשה מילוי שלה בחלקיקי או תחליפי עצם, וכיסוי שלה כך שבריחת חלקיקים תימנע. לאחר כמה חודשים המכתשית נרפאת לחלוטין וניתן להכניס אליה שתלים, כך שהשתלת השיניים הופכת לאפשרית לחלוטין, אם יודעים לתכנן אותה מלכתחילה עוד בטרם התבצעה העקירה.

ברפואת השיניים המודרנית, כל מה שצריך הוא מרפאה איכותית, והשמיים הם הגבול

לא כל מרפאת שיניים יודעת לספק לנו מענה איכותי בתחום של השתלת שיניים, לא כל שכן השתלה עבור מחוסרי עצם. מדובר בתהליכים מקצועיים עדינים ברמה הגבוהה ביותר, ואנחנו צריכים לוודא שאנחנו פונים למרפאת שיניים איכותית ברמה הגבוהה ביותר המתמחה בתחומים אלה. ברגע שנעשה זאת, נוכל להחזיר לעצמנו את החיוך המלא והיפה שאבד לנו.

 

Scroll to Top