Image

יואב יצחק- חושף פרשות השחיתות של ישראל

יואב יצחק הוא עיתונאי ישראלי ובעליו של האתר חדשות NEWS1.

יואב יצחק ידוע בתור עיתונאי נועז, כזה שהולך עם האמת שלו והדוגמא לכך היא שעוד בתקופה בה עבד בעיתון מעריב, בסוף שנות השמונים כתב יצחק סדרת כתבות כנגד חברת ׳כלל׳, דבר שהביא את כלל להכריז על חרם מודעות על העיתון מעריב, בעוד שמספר שנים לאחר מכן פרסם יואב יצחק ספר על החברה בה הוא מגולל את סיפורה המלא של החברה משנת 1962 ועד שנת 1991.

יואב יצחק חתום על חשיפותיהן של פרשות רבות הקשורות בשחיתויות, כאשר הבולטת שביניהם היא פרשת הולילנד שבה הפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כאשר יצחק חושף מעורבות פלילית סביב בניית מתחם הולילנד שבירושלים מצד אולמרט ועוד רבים אחרים.

בעקבות חשיפותיו של יואב יצחק בנוגע לאותה פרשה, הועמד אהוד אולמרט לדין בשנת 2010 כאשר בשנת 2014 הורשע אהוד אולמרט על ידי בית המשפט בקבלת שוחד.

פרשה נוספת אותה חשף יואב יצחק היא קבלת שוחד של הנשיא לשעבר עזר ויצמן בתקופת כהונתו סב כיהן כחבר כנסת ושר. יצחק טען כי עזר ויצמן קיבל שוחד מאיש עסקים בשם אדוארד סרוסי, טענות אשר הופרכו על ידיד היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה אשר חקרה את עזר ויצמן בבית הנשיא. כאמור הוגשה חוות דעת שלא להעמידו לדין מטעמים של חוסר אשמה בעבירות שיוחסו לו ומחמת התיישנות של עבירות אחרות. עזר ויצמן התפטר מתפקידו בתור נשיא המדינה לאחר קבל המלצות אלו וסיים כהונה של שבע שנים.

בנוסף ידוע יואב יצחק כעיתונאי שלא יודע לרסן את פיו לעיתים ועל כך שילם מספר פעמים. בשנת 2004 לאחר שעדנה ארבל מונתה לשופטת בבית המשפט עתר יצחק לבג"ץ על כך שלא סיימה את התואר השני שלה, טענה שנדחתה על ידי בג”ץ. מספר חודשים לאחר מכן נפגשה השופטת ארבל עם שר המשפטים דאז טומי לפיד, הח"כ גדעון סער, העיתונאית דאז שלי יחמוביץ' במה שכונה על ידי יואב יצחק בתור "תדריך לסגירת התיק האי היווני”. אמנון דנקנר שהיה עורך מעריב דאז השעה אותו מן העיתון ולכשעמדו לפרסם התנצלות מבלי שניתנה לו הזכות להגיב.

Scroll to Top