Image

לומדות

הלומדות נמצאות איתנו מזמן, מהתקופה בה המחשבים החלו לחדור לחיינו. מאז הן רק הלכו ותפסו חלק יותר משמעותי בחיינו. הלומדות הן כלי מצוין ללמידה עצמית והן משמשות הן כהעשרה והן כאמצעי להעברת חומר הלימוד הרגיל. בדרך כלל כאשר אנו מדברים על לומדות רוב האנשים מייד חושבים על לומדות לילדים המלמדות אותם חשבון, אנגלית וכל מיני דברים אחרים. אך האמת שלומדות הן לא רק עבור ילדים; לומדות נמצאות בשימוש בתחומים שונים ובגילאים שונים:

           

ישנם ארגונים רבים אשר בחרו להשתמש בלומדות על מנת להעביר קורסים מקוונים להכשרת העובדים. הקורסים ניתנים בתחומים שונים, ישנן לומדות המעבירות ידע מקצועי, ישנו לומדות העוסקות בנושאים הרלוונטיים לארגון כמו בטיחות, מחזור וישנם לומדות המתעסקות בתרבות הארגונית הספציפית. לשימוש בלומדות יש מספר יתרונות ההופכים אותן לאידיאליות עבור הסביבה הארגונית:

 

– הלומדות מאפשר לימוד מקוון בזמנים שונים. זהו יתרון גדול מכיוון שכאשר רוצים שכל העובדים יעברו השלמות מסוימת יש לזה השלכות על התפקוד השוטף של הארגון. יש צורך לכנס את כולם במקום אחד, על חשבון זמן העבודה שלהם ולהביא מרצה. לכל זה יש גם עלויות לוגיסטיות וגם עלות אלטרנטיבית מכיוון שתפוקתם של העובדים נפגעה בזמן קיום ההדרכה. לומדות פותרות בעיה זו, כל עובד יכול למצוא את חלון הזמן הפנוי שלו ולהקדיש את הזמן מבלי לפגוע בפעילות השוטפת של הארגון.

– הלומדות מאפשרות תוכנית לימודים אחידה. במידה ורוצים לעשות הדרכה אחידה לכל העובדים הלומדות מבטיחות שכולם יקבלו את אותם ההסברים. נסו לדמיין ארגון המחזיק משרדים בכל רחבי הארץ ואפילו בחו"ל, איך הוא יעביר לכל העובדים שלו את אותה ההדרכה בדיוק? השימוש בלומדות הופך את זה ליותר פשוט.

– הלומדות מאפשרות הדרכות בכל מיני סוגים ובכל מיני נושאים. לשימוש בטכנולוגיית המחשב ישנו יתרון, היא מסייעת להמחיש דברים שלעתים קשה להסביר בלוח וגיר או אמצעי לימוד אחרים.

– באמצעות השימוש בלומדות ניתן גם לבחון את התלמידים (שהם העובדים במקרה שלנו), ניתן לבחון את הידע הקיים בטרם ההדרכה ואת הידע שלאחר ההדרכה. זוהי נקודה מאוד חשובה בהדרכות.

 

 

דוגמאות לשימושים נפוצים בלומדות בסביבה הארגונית

 

אקסל ויישומי אופיס – חברות וארגונים רבים מעוניינים בלומדות אשר יסבירו את עיקרי השימוש באקסל וחבילת אופיס. אלו הם יישומים חושבים מאוד וכל ארגון עושה בהם שימוש. בעזרת הלומדה ניתן להדריך את האנשים איך להשתמש ביישומים אלו ולהתמקד בנקודת המבט הארגונית.

 

בטיחות – מפעלים, מעבדות וגופים שונים משתמשים בלומדות אשר עוסקות בנושאים בטיחותיים. ישנן תחומים כללים של בטיחות וישנם תחומים נקודתיים הרלוונטיים לארגונים מסוימים, כמו למשל מעבדות העובדות עם חומרים מסוכנים, תחנות כוח ועוד.

 

הדרכות טכניות – מפעלים רבים מעוניינים בפיתוח לומדות למערכות ספציפיות בהן הם עושים שימוש. כמו למשל מכונות מסוימות בקו הייצור.

Scroll to Top