Image

עובדה -התכנית ששינתה את המדינה

עובדה הינה תכנית תחקירים המשודרת בערוץ 22, בהנחייתה של אילנה דיין ובבימויו של גלעד טוקטלי. עובדה הינה התכנית הוותיקה ביותר של הערוץ, והיא משודרת על גבי מסכי הטלוויזיה מאז הקמתו של ערוץ בשנת 1993. התכנית החלה את שידוריה בערוץ 22 אצל הזכיינית ״טלעד״ אך בשנת 2005 פג תוקף הזכיון שלה לתכנית והיא עברה לעונה אחת אצל הזכיינית ״רשת״ ולאחר מכן ל״קשת״, שם משודרת עד היום. 

בין הכותבים והתחקירים של עובדה ניתן למצוא עיתונאים חוקרים בכירים כמו אורלי וילנאי, איתי אנגל, יגאל מוסקו ואחרים. 

במסגרת התכנית עובדה, משודרות כתבות תחקיר שונות, כתבות דיוקן של אישים מעולמות שונים, חשיפות של תופעות בחברה הישראלית, חשיפת שחיתויות ופרשיות שונות בפוליטיקה ובמשק הישראלי. בשנת 2009 זכתה התכנית עובדה בפרס סדרת האקטואליה הטובה ביותר לאותה שנה של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה. 

 

מנחת התכנית אילנה דיין, נולדה בארגנטינה בשנת 1964 ועלתה עם משפחתה לישראל בגיל 6, גדלה בתל אביב, שם גם למדה באוניברסיטה תואר ראשון במשפטים, ולאחר מכן טסה לארה״ב ללימודי תואר שני ודוקטורט במשפטים באוניברסיטת ייל בקונטיקט. את דרכה בטלוויזיה החלה כאשר הנחתה את התכנית ׳ערב חדש׳ בשנת 1987 טרם עזיבתה ללימודי התואר השני והדוקטורט בארה״ב, כאשר בסיומם חזרה לארץ והחלה להנחות את התכנית עובדה. 

 

עובדה חשפה פרשות רבות במדינת ישראל ובין התוכניות והתחקירים הבולטים שלה ניתן למצוא את פרשת ישראייר, פרשה בה חשף צוות עובדה את הנסיון לשכנע טייסים לטייח אירוע בטיחות חמור של תאונה, שכמעט והתרחשה על מסלול ההמראה בשדה התעופה קנדי שבניו יורק על מנת לקבל רשיון קבוע לפעול בקו תל אביב – ניו יורק. 

כתבות נוספות שזכו לצפיות רבות הן כתבה בה מתלווה איתי אנגל לצוות של חטיבת הנח״ל בדרום לבנון אשר נתקל במארב של החיזבאללה ומציג את המשימה משלב התכנון וההכנות ועד החזרה הביתה. 

וכתבה בה מתלווה העיתונאי רוני קובן, שנמנה עם על צוות תחקירני התכנית, לשלושה ימים בחייה של נינט טייב שמראה את החיים תחת אור הזרקורים. 

https://www.youtube.com/watch?v=4RoKxk5oUwc

Scroll to Top