פרקט למינציה

ריצוף הבית בפרקט- כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

פרקט העץ הפך במרוצת השנים לטרנד הריצוף הביתי הלוהט ביותר בישראל. אין תחרות לתחושה הכפרית, הביתית ולחמימות שחומר הגלם הנפלא והטבעי הזה יכול להעניק. הוא משפר ומשנה את העיצוב והמראה הכללי של הבית. הוא בעל תכונת בידוד תרמי ואקוסטי, והרבה יותר נעים וחמים למגע משיש או ריצוף אבן. סוגי הפרקטים השונים והשיפורים הטכנולוגיים בתחום מסייעים להתגבר על כמה מהחסרונות של פרקט העץ הטבעי, ולהפוך את הפרקט למוצר נגיש לכל תקציב, שימוש וטעם. במאמר זה אסקור בקצרה את היתרונות והחסרונות של ריצוף הבית בפרקט לעומת חומרי ריצוף אחרים, אציג בקצרה את סוגי הפרקטים העיקריים, את סוגי ההתקנה הקיימים ואדון בגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון כאשר שוקלים האם להתקין פרקט.

היתרונות של פרקט העץ על פני סוגי הריצוף האחרים ברורים. הוא בעל תחושה כפרית ונעימה הרבה יותר משיש או קרמיקה, הוא בעל מראה יפה יותר מכל ריצוף אבן, הוא קל לניקוי ולתחזוקה ובאופן כללי מחירו ועלות ההתקנה שלו זולה יותר מריצוף בשיש או בקרמיקה. הוא הרבה יותר חמים בחודשי החורף הקרים מאשר ריצוף אבן, ומונע חדירת חום בחודשי הקיץ. בניגוד לשטיחים שצוברים אבק ולכלוך,פרקט העץ הוא נקי וסטרילי ומהווה פתרון מושלם לאנשים אלרגיים לקרדית האבק ולחולי אסטמה. הפרקט קל לניקוי, וניתן לנקותו בעזרת מטלית לחה או חומר ניקוי מיוחד.

לפרקט העץ גם כמה חסרונות. באופן טבעי, עץ ומים הם אויבים ולכן פרקט לא אוהב רטיבות, לחות ונוזלים כלשהם. העץ הוא גם חומר "נושם" שמגיב לשינויים באקלים, ויכול לשנות את צורתו ולהתעוות. הוא דורש תחזוקה וליטוש תקופתי. לכן, הוא אינו מתאים לריצוף החצר או לחדרים החשופים לשמש, לחות וכתמים. הפרקט לא מתאים לאנשים הרגילים לשטוף את הרצפה בכמויות אדירות של מים. שיש בעל אורך חיים ארוך יותר מהעץ, אולם גם הוא יכול להיסדק ולהישבר. פרקט מעץ אמיתי ניתן לחדש במקרה של שריטה או שחיקה. תמיד היה נהוג לחשוב שפרקט לא מתאים גם לבעלי חיות מחמד, בגלל רגישותו הגבוהה לשריטות, כתמים וחבטות. אולם, בחירת פרקט למינציה העמיד לשריטות ולמכות בזכות הציפוי המיוחד שלו יכול לעזור להתגבר על בעיה זאת. כמובן שעדיין יש לשמור על נקיון סביבתי שוטף ובחינוך נכון של חיית המחמד.

ניתן להתקין פרקט בכמה שיטות. פרקט מעץ טבעי ניתן להתקין באמצעות שיטת ההדבקה- קיבוע למשטח הקיים באמצעות דבק מיוחד או באמצעות שיטת המסמור- מסמור נסתר על משטח עץ קיים. פרקט הלמינציה קל יותר להתקנה אולם לא ניתן לחדשו אחרי שנשחק ואורח חייו קצר יותר, מתקינים אותו מעל הרצפה הקיימת, בשיטת ההנחה "הצפה", הוא לא מקובע למשטח הקיים, אלא מקובע מעליה באמצעות הקלקה או הדבקה. על כן, ניתן להתקין אותו מעל לחימום תת רצפתי או מעל שכבת ספוג מיוחדת שתעניק בידוד חום ואקוסטיקה.

חשוב להדגיש, שכיום ישנו מגוון אדיר של פרקטים שונים, בעלי איכות, עמידות וקשיחות שונה. פרקט הלמינציה העשוי מחומר תעשייתי דמוי עץ נועד להציע חלופה זולה יותר לפרקט מעץ טבעי, ולהתגבר על חלק מהחסרונות של פרקט העץ. בניגוד לפרקט מעץ טבעי, התקנתו היא פשוטה וניתן לבצעה באופן עצמאי, הוא אינו דורש ליטוש ותחזוקה שנתית ובניגוד לשיש או לקרמיקה, ניתן לפרק ולהרכיב אותו בחדר אחר. הוא מגיע במגוון אינסופי של דוגמאות והדפסים, ויכול להתאים לכל סגנון עיצוב. למרות שעדיין מדובר רק בתחליף לפרקט מעץ טבעי, שהוא עדיין בעל אורח חיים ארוך יותר, עמידות וחוזק גבוהים יותר, הוא מתאים למי שמחפש ריצוף פרקטי ויעיל, בעיקר לטווח הקצר במחיר שפוי. מדובר בפיתרון אידיאלי לחדרי ילדים, שכן הם יכולים להתאים לכל טעם וסגנון עיצוב, עלותם זולה והם עדיין רכים, נעימים יותר למגע ,שומרים על חום באופן טוב יותר מריצוף האבן הקר.

יצרנים מסוימים כיום מציעים גם פרקט למינציה העשוי מפולימר מיוחד המגן עליו מפני נזקי מים, פרקט כזה יעלה יותר אך יוכל להתאים אפילו לחדרי מטבח או אמבטיה, שבהם באופן מסורתי נמנעו מלהתקין פרקטים.

כאשר שוקלים האם ואיזה פרקט להתקין, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע ולוודא שהוא יתאים לצרכים ולאופן השימוש שלכם. תמיד חיוני לבחור ביצרן אמין, רצוי מאירופה המערבית ולוודא שהפרקט עומד בכל התקנים, והוא עבר טיפול בפני חום ומזיקים. תמיד יש לברר האם מחיר הפרקט כולל התקנה, ולוודא כיצד יש לטפל בו בצורה נכונה ולתחזק אותו.

באקליפטופ- מחסן העץ והמנסרה המובילים בישראל, תוכלו להתרשם ממגוון רחב של פרקטים במחירים נוחים. נשמח לעזור לכם לבחור את הפרקט המתאים ביותר לתקציב, לצרכים ולטעם שלכם. הניסיון רב השנים שלנו והקשרים הענפים שפיתחנו עם היצרנים ובעלי המקצוע המובילים והאמינים ביותר יעזרו לנו ללוות אותכם מהתכנון עד ההתקנה של פרקט החלומות שלכם על הצד הטוב ביותר.

Scroll to Top