תמורות בתחום הלמידה הארגונית

תחום פיתוח ההדרכה הוא נושא דינאמי,  הוא חייב להתעדכן באופן תמיד הן מבחינת נושאי ההדרכה והן מבחינת שיטות ואמצעי ההדרכה. כבר דובר רבות על האינטרנט והשפעת הטכנולוגיה על חיינו. כמובן שהאינטרנט גם השפיעה על תחום פיתוח ההדרכה. בשנים האחרונות חלו הרבה תמורות, לאו דווקא רק בגלל האינטרנט, אולי זהו רגע טוב לעצור ולהתבונן על התמורות שחלו בשנים האחרונות בתחום פיתוח ההדרכה עבור למידה ארגונית.

אמון הציבור בעסקים

המשבר הכלכלי של השנים האחרונות והפערים החברתיים הביאו לירידה של אמון הציבור בעסקים ומנהיגיהם.  חוסר אמון זה גם הביא לירידה בשאיפה של הפרט להשתלב בהנהגת הארגון. יתכן שזה לא ברור לכולם איך הנושא משפיע על פיתוח הדרכה; על הארגונים לאמן למנהיגות ולהעניק למנהליים את הכישורים האתיים הנכונים על מנת להתמודד עם מציאות זו והאתגרים שהיא מביאה איתה.

הרשתות החברתיות

שימוש ברשתות החברתיות הוא כלי של למידה לא פורמלית שעל החברות ללמוד לנצל לטובתן. עסקים אולי יודעים איך להשתמש ברשתות החברתיות למטרות שיווק אך בהחלט ניתן לפתח נושא זה לתחום ההדרכה. אין בכוחות של הרשתות החברתיות להחליף את מערכי ההדרכה המסורתיים אך בהחלט יש מקום לשיתוף פעולה.

שימור עובדים

על הארגונים תמיד קיים לחץ של שיפור ביצועים כלכליים, הדבר מורגש במיוחד בתקופת משבר. הארגונים רוצים לחסוך במשאבים, למקסם את התפוקה של כל עובד ולהיזהר לא לאבד את העובדים. העובדים מציבים דרישות גבוהות ומצפים שהעבודה שלהם תתרום להתפתחות האישית שלהם ולא רק לארגון. על הארגונים לקבל את זה ולמצוא את הדרך לעבודה משותפת. זוהי גישה חדשה מכיוון שבעבר מנהלים חשבו שהם יכולים לשלוט על כל פרט. כאן יש צורך בפיתוח הדרכה למנהלים אשר יתן להם את הכלים למנף את האישיות והאמביציה של העובדים לצרכים של הארגון.

 

גלובליזציה

בסביבת העסקים המודרנית ניתן למצוא צוותי עבודה המורכבים מעובדים ממדינות שונות. השונות הזו קיימת גם בתוך הארגון וגם ביחסים בין הארגון לבין הלקוח שבמקרים רבים הוא לקוח ממדינה זרה. ישנם אתגרים רבים בסביבה הגלובאלית, אנשים באים מתרבויות שונות ומנהגים שונים. ידוע במקרים רבים שהגישה הישראלית אשר נתפסת כחברותית בעינים מקומיות עלולה להיראות כאלימה וגסה בעיני אחרים. על מנת למנוע אי נעימויות יש לעסוק בפיתוח הדרכה אשר תכין את צוות העובדים לעבודה בסביבה הבין לאומית. אי הבנה של ההבדלים בין התרבויות השונות עלולה להפריע לאווירה במשרד, לפגוע בפרודוקטיביות ולהביא פרוייקטים לכשלון.  עם הכנה נכונה של העובדים ניתן למנף את השונות התרבותית וליהנות מהיתרונות שלה.

למידה ארגונית

 

Scroll to Top