מקצועות

3 מקצועות שיתכנו ויתווספו בשנים הבאות

"ברחובנו הצר גר סנדלר אחד מוזר, הוא יושב בצריפו ולא עושה דבר.." כך כתבה נעמי שמר באחד משיריה המפורסמים – "על כפיו יביא". נדמה שהתיאור של שמר מלפני כמה עשרות שנים הפך למשונה במציאות של ימינו. האם כיום יש סנדלר ברחוב? מישהו אי פעם ראה סנדלרייה אמיתית ולא חנות נעליים? ומתי בפעם האחרונה נזקקתם לחייט?
ככל שעובר הזמן, כך יותר ויותר מקצועות ותפקידים מתחילים להיעלם מן העולם. ישנם מקצועות ש"נכחדים" באיטיות, כמו מתקן גרביים וחייט, מקצועות שהיו פעילים רבות בעבר וכמובן ישנם המקצועות שכבר פסו מן העולם, כמו למשל מדליק פנסי רחוב או מחלק חלב שעד לפני כמה עשרות שנים הייתם יכולים למצוא את המקצועות בכל עיר וכפר.
בעבר היו האנשים לומדים מקצוע אחד ונשארים דבקים בו עד סוף חייהם, אך כיום המומחים מספרים על שניים או שלושה מקצועות שכל צעיר יעבור בתקופת חיים אחת! אז הבאנו לכם 3 מקצועות לדוגמה שיתכן ויתקיימו בעתיד או אף בשנים הקרובות!

קשישאות – הדבר הבא

בעולם בו תוחלת החיים עולה וגדלה מיום ליום, הודות לשיפור והתגליות במדע ובתחום הרפואה, מתבקש שבני האדם יחיו את חייהם עד גילאים גבוהים יחסית מן המתקבל היום בעולם. לכן, משערים שבעתיד יהיו לא מעט קשישים וצורך במטבים , מטפלים בקשישים ועל מנת לעזור להם יהיו בעלי מקצוע שיתעסקו עם אותם הקשישים בעזרה בקליטת הטכנולוגייה ובשילוב הקשישים בעולם המתפתח.

פשטן

האינטרנט הביא לעולם כמויות מידע עצומות בכל הנושאים. כמויות המידע העצומות הללו דורשות התייחסות, מיון, חלוקה לנושאים וסידור עדיפויות. תפקידו של בעל המקצוע "פשטן" יהיה לפשט דברים, להביא את המידע הנחוץ ולנפות מידע לא רלוונטי.

קוצר אנרגייה

אחד הטרנדים המשמעותיים היום הוא החשיבה הירוקה. קידמה טכנולוגית בשילוב הטרנד הזה תביא ליצירת 'קוצרי האנרגיה' שתפקידם יהיה למצוא דרכים יצירתיות לייצר אנרגיה. מהנדסים ואנשי תעשייה ישתמשו בכישוריהם כדי לנצל אנרגיה שמייצרים בני אדם כאשר הם מבצעים פעולה מסוימת. על בעלי מקצוע אלו לתכנן מהלכים ואפשרויות שיוכלו להמיר פעולה יומיומית שאינה מזיקה לאנרגיה.

Scroll to Top