Image

AIPAC- הוועדה האמריקני – ישראלי לעניינים ציבוריים

AIPAC הוא שם כולל לארגון שראשי התיבות שלו מסמלות את המילים American Israel Public Affairs Committee. למעשה, זהו ארגון הפועל לקידום האינטרסים המדיניים של מדינת ישראל. בין השאר הארגון פועל בכדי לשמור ולשפר את היחסים המדיניים בין ארצות הברית לבין ישראל. הארגון אחראי על תכנון והוצאה קבועה לפועל של משלחות של יהודים המגיעים מארצות הבית לארץ. AIPAC הוקם בשנת 1951 והרכבו האנושי כולל בעיקר יהודים אמריקאים. הארגון הוקם במטרה ליצור קשרים עם אנשי הקונגרס אך בשנים האחרונות ישתנו המטרות של הארגון מה שהוביל להישגים רבים שלו.

 

הפעילות והמטרות של הארגון

בראש ובראשונה AIPAC אחראית על הסיוע הכלכלי והתמיכה הפוליטית המגיעים מצדה של ארצות הברית, בכדי לשמור על מדינת ישראל בטוחה, יציבה וחזקה. בנוסף, AIPAC מקדמת שיתופי פעולה רבים במטרה להילחם בארגוני טרור המאיימים גם על ישראל וגם על שאר העולם. שתי המדינות נעזרות זו בזו ומשתפות מידע בטחוני במטרה למנוע השמדות ופעילויות טרור קטלניות.

 

מה AIPAC עושה בפועל?

באופן כללי הארגון מחולק למחלקות ופועל בדומה לחברה גדולה. AIPAC דואגת להתחבר לקהילה היהודית בארץ, להתמזג יחד עם גופים ישראליים שונים לדוגמא קמפוסים, מכללות ואוניברסיטאות בארץ במטרה ליצור חיבור בין הקהל הישראלי  לקהל היהודי בארצות הברית. בנוסף AIPAC יוצרת קשרים עם אנשים חשובים, בונה תכניות חינוכיות המספקות העברה של מידע לשני הצדדים. ל- AIPAC יש קשר רציף וחזק עם נציגי הקונגרס במטרה לבנות חוקים אשר יחזקו את הקשרים בין שתי המדינות. AIPAC באה במגע רציף עם הבית הלבן במטרה למנוע הפעלה של לחצים על ישראל בנוגע לסכסוך המתמשך בין הישראלים לפלשתינאים.

 

לסיכום, AIPAC הוא ארגון גדול, בעל עוצמה והשפעה קריטית על היחסים בין ישראל לארצות הברית. הארגון מייצג כבר שנים את האינטרסים הישראליים בכבוד, אחראי על פעילות הכוללת יחסי ציבור, הסברה ושיווק של מדינת ישראל ברחבי ארה״ב. לארגון יש כוח רב והוא אחת הסיבות לכך שארה״ב תמכה בהתקנת מערכת כיפת ברזל המגנה על תושבי המדינה מפני איום הרקטות. בנוסף הארגון עובד כל הזמן במטרה לגייס כספים, לחזק את הקשרים של שתי המדינות ולאפשר זרימה של מידע בין השתיים. 

Scroll to Top