Image

איך לבחור קרם לעור שמן

עור אשר נוטה להבריק, עם נקבוביות פתוחות, שלעיתים מופיעים בו גם פצעונים ונקודות שחורות, הוא עור שמן. נהוג לחשוב כי עור שמן מאפיין את גיל ההתבגרות, אבל גם אחריו הוא קיים וכדאי להכיר את שגרת הטיפול המתאימה לו.

מה עושים עם עור שמן?

ניקוי העור הוא הבסיס לעור פנים בריא ומאוזן וכאשר מדובר בעור שמן מומלץ לשטוף את העור כמה פעמים במהלך היום עם סבון קוסמטי עדין אשר מסיר את השמנוניות של העור אך גם מונע התייבשות יתר שלו. לשומן על העור יש גם יתרונות ולא מומלץ להשתמש בחומרים מייבשים.

שגרת הניקוי וההזנה של העור יכולה להיעשות בהתייעצות עם רופא, במידה ומדובר בהופעת פצעונים. הגורמים להופעת פצעונים בגיל מבוגר הם שונים ויכולים לנבוע מלחץ, שינויים הורמונליים, תופעות לוואי של תרופות מסוימות, גנטיקה משפחתית, מצבים רפואיים מסוימים ועוד.

קרם לעור שמן מומלץ הוא קרם המכיל מרכיבים המסייעים בהפחתת הסבום, החלב בעור, ובקילוף עדין של התאים המתים. קרם זה מתאים בעיקר לעור אשר בשל השומניות בו מופיעים פצעונים.  

חשוב שקרמים לעור שמן יהיו ייעודיים לאיזון פעילות בלוטת החלב, להפחתת הפרשת סבום ולמניעת ברק שומני ופצעונים. לרוב אלו תכשירים המכילים אבץ אשר מאזן את שומניות העור ומונע ברק.

רצוי גם לבחור בתכשירים שיש להם יכולת לחטא, לרפא ולייבש מוקדים דלקתיים, אם יש כאלה, על פני העור.

האם יש למרוח קרם על עור שמן?

קיימת טעות נפוצה כי על עור שמן אין צורך למרוח קרם כי הוא כבר ממילא שמן. אולם גם עור שמן מאבד לחות. מומלץ לשלב בשגרת הטיפול היומית קרמים המכילים שמנים צמחיים וחומצות שומן חיוניות אשר יוצרים שכבת הגנה על העור ומונעים את התנדפות הנוזלים ממנו ואת אובדן הלחות.

מומלץ להשתמש במוצרי לחות עדינים המוגדרים כנטולי שומן שאינם סותמים את הנקבוביות וכאלו המכילים מסנני קרינה בדרגת SPF30 לפחות.

מה שחשוב בקרם המיועד לעור פנים הוא שישיג את התוצאות הרצויות. עור רענן ונקי, עם פחות שומנית וברק.   

Scroll to Top