Image

ISIS

ISIS הינם ראשי תיבות של הארגון המדינה האסלאמית והוא אומר ISLAMIC STATE OF IRAQ AND SYRIA.

השם של הארגון מצביע על כוונותיו כמובן שהם לחלוש על כל השטח שמעירק ועד סוריה, שכולו תהיה מדינה אחת תחת שלטון הח'ליפות האסלאמי.

ISIS הינו ארגון טרור סוני קיצוני אשר הוקם בעיראק בשנת 2003, ובשנת 2004 הצטרף לארגון הטרור אל קאעידה באפגניסטן.

בעקבות חילוקי דעות עם ראשי אל קאעידה, בעיקר על כך היותם רכים מספיק ולא קיצוניים ושמרנים בכל מה שקשור לדת ואיסלאם החליטו ב-ISIS להתנתק מארגון הטרור אל קאעידה ולהיות ארגון בפנים עצמם שיקרא דאע"ש (אלדלווה אלאיסלמיה פי אלערק ואלשם).

מנהיג הארגון המדינה האסלאמית הוא אבו בכר אל בגדאדי והוא מכונה השליט של המדינה האסלאמית, או כמו שנהוג לכנותו בשפתם, הח'ליפה.

הארגון החל לכנות את עצמו לא מכבר המדינה האסלאמית, מה שאולי מלמד על שאיפותיו של הארגון שכבר לא מגביל את עצמו מבחינה גיאוגרפית כפי שעשה בעבר מעירק ועד סוריה.

בכל איזור אותו כובש הארגון הוא מכריז על שלטון הח'ליפה ומכריחים על הנתינים לקבל על עצמם את האיסלאם הקיצוני שהם מכתיבים.

הארגון ידוע לשמצה בעיקר לאור הסרטונים שאותם הוא מפיץ ברחבי רשת האינטרנט של שבוייו עטופים במדי אסיר כתומים מוצאים להורג בדרכים אכזריות.

זה החל עם הוצאתם להורג של פעילים הומניטאריים ממדינות שונות, לאחר מכן הארגון החל לשבות עיתונאים זרים שבאו לסקר את הקרבות בסוריה שמתחוללות בין הארגון לבין שלטונו של אסד.

כל אותם סרטוני הוצאה להורג הסתיימו בכך שהמוציא להורג עורף את ראשו של השבוי.

לפני מספר חודשים פרסם הארגון סרטון בו נראה טייס ירדני אותו הם שבו במהלך הקרבות מוצא להורג על ידי כליאתו בכלוב ושריפתו למוות מבלי יכולת לעשות דבר.

בממלכה הירדנית קיבלו בתדהמה מוחלטת את הסרטון ומיד לאחריו החליטו בירדן להוציא להורג מחבלת של הארגון אשר הייתה כלואה בשטחם.

באשר לישראל טוענים ב- ISIS כי היא כרגע לא על סדר היום בלחימה של הארגון אך הוא בהחלט רואה את שטח ישראל בתור חלק משטחה של המדינה האסלאמית.

Scroll to Top