דירה ברמת גן

מה כדאי ולא כדאי לעשות כששוכרים דירה

הבחירה לגור בנכס שכור מציעה חופש רב מתיקונים ותחזוקה. בדרך כלל, הדיירים אינם אחראים למשימות כמו חיתוך הדשא ותיקון בעיות אינסטלציה. יתכן שזו הסיבה שיותר מ-111 מיליון אמריקאים בחרו בשכירות לעומת בעלות על בתים, על פי המועצה הלאומית לשיכון רב-משפחתי.

השכרה מספקת נוחות ועצמאות, אך ישנם גבולות למה שתוכלו לעשות בנכס להשכרה. אמנם דברים ספציפיים עשויים להשתנות מבעל בית למשכיר, אך אלה הם חלק מהפעולות הכלליות הדרושות ושאינם דרושות בעת שכירת נכס.

אל תשתגעו בתהליך הצביעה

"דיירים אוהבים לומר, 'אני עוזב את המקום במצב יותר טוב ממה שקיבלתי', וישנם דיירים שעשויים לחשוב שקיר הצבוע באדום-דם הוא טוב בהרבה," אומרים מומחי דיור.

עם זאת, מומחי הדיור מספרים ל"פראוסטבלוג" כי לעיתים נדירות זה המקרה – לפחות, לא מנקודת מבטו של הבעלים – אלא אם הצדדים שיתפו פעולה מראש."כלל האצבע הטוב ביותר לדיירים המבקשים לשנות דברים במהלך תקופת מגוריהם הוא לבקש רשות – ולקבל את הדברים בכתב."

מומחי דיור שיתפו אנקדוטות של של "הדיירים השתגעו" עם "פראוסטבלוג" בנוגע לאחד מחבריה שהוא בעל בית ומשכיר. השוכר בביתו של החבר שלה ביקש אישור לצבוע את יחידת ההשכרה ונאמר לו "לא". . . מה שהאדם הממוצע יפרש כמשמעותו שזה לא מותר. "עם זאת, השוכר ריסס את ארונות העץ במטבח ו משטחי העבודה. " אאוץ'!

עם זאת, תוכלו לצבוע את הרהיטים והפריטים האישיים שלכם. למעשה, תופתעו מה תוכלו לעשות עם קופסת צבע ריסוס.

אל תתנו לאגודל הירוק שלכם להתפרע

"לפעמים, דייר חושב שההמרה של עיצוב הנוף המודרני והמחושב שלך לגינת ירק זה שימוש הרבה יותר טוב בשטח," אומרת וואלין. למעשה, איילט טוענת כי לחברתה של בעל הבית היה למעשה מצב כזה. "השוכר רצה לקבל החזר – או לפחות הודה לו – על שבנה מבצר עצים באזור החצר האחורית אך לא הבינו את עלויות האחריות והביטוח שהגדילו לבעלי הבית."

בכל אופן, אתה יכול לגדל כמה צמחים (מהסוג החוקי) ביחידתך.

מוסיף מומחה דיור: "אנו רוצים ש [שוכרים] ירגישו שהם יכולים להפוך את הנכס לבית שלהם, אבל אם הם רוצים להתאים אישית משהו במהלך כהונתו, העברת הדברים שהם רוצים לעשות ולקבל אישור בכתב לעשות זאת מראש זה המפתח כדי להישאר הרחק מצרות בסופו של דבר."

אל תבצעו שיפוצים גדולים

מומחה דיור אומר כי הסכם השכירות שלך אמור לקבוע גם כיצד יטופלו שיפורים בעת מעבר. "הבעלים שלא ידע שהוספת מאווררי תקרה בכל חדרי השינה עשוי לשמוח לגלות ששיפרת את הנכס שלו אך לא בהכרח ירצה להחזיר לך את עלויות ההתקנה ועלויות הרכישה של המאווררים בעת מעבר מהדירה," היא מזהירה. אם תחליט לקחת איתך את המאווררים שלך בזמן מעבר דירה, אתה תהיה אחראי לתיקון/ליצירת המרקם ולצביעת התקרות מחדש.

החלפת כלי הארון שלך היא דרך אחת להתאים אישית ולשפר את המטבח וחדר האמבטיה שלך. עם זאת, הקפד לבדוק קודם עם בעל הבית.

אל תשתמשו בפטיש לכל הפרויקטים שלכם

רוב בעלי בית יאפשרו לכם לתלות כמה תמונות, ותוכלו לתלות וילונות על מוטות לקישוט. פרט לכך, חשוב לקחת בחשבון ובזהירות כל רעיון לקישוט שכרוך בשימוש בפטיש. במילים אחרות, פסלו את המחשבות הללו על הרכבת ארונות בחדר האמבטיה, או הוספת פירוט ארכיטקטוני עם חלוקת משנה.

זה לא אומר שאתם לא יכולים לקשט בדרכים אחרות. לדוגמה, אם יש לכם מכשירים בשחור או לבן, תוכלו לעדכן אותם בקלות. שקול להשתמש בכיסויי מכשיר מפלדת אל חלד על המדיח והמקרר. כיסויים אלה מגיעים במגוון שיטות של "peel-and-stick" או מגנטיים ויכולים לעדכן ולהפוך את החלל באופן מיידי.

עזרו לתחזוקת הנכס

בעל הבית שלך אחראי לתיקונים, אך אתה, כדייר, אחראי להודיע להנהלה כאשר יש משהו לא בסדר ביחידה שלך. בין אם זה ברז דולף או ידית תנור שבורה, אתה צריך לדווח על בעיות אלה בהקדם האפשרי. אם בעיה קטנה הופכת לבעיה גדולה והיא נחשבת כתוצאה מהרשלנות שלך – לדוגמה, אם יש ליחידה שלך רצפות עץ קשיח במטבח, ואתה נותן למדיח כלים דולף להרוס אותם – יתכן שאתה תהיה אחראי לתיקונים.

בכל הנוגע למזיקים ביתיים, בעל הבית אחראי על הדברה; עם זאת, אתה אחראי על שמירה על ניקיון היחידה שלך כך שלא תמשוך מזיקים מלכתחילה.

רכישת ביטוח דירה שכורה

במקרה של גניבה, שריפה, שיטפון וכדומה, בעל הבית אחראי על היחידה עצמה. עם זאת, אתה אחראי לפריטים האישיים שלך, כמו הרהיטים, הבגדים והציוד האלקטרוני שלך. כמו כן, אם מישהו נפגע בדירתך, אתה עלול להיות אחראי לחשבונות רפואיים ומשפטיים. ביטוח דירה שכורה זו השקעה נבונה מכיוון שהיא מגנה עליך מפני נסיבות בלתי צפויות אלה – וזו הסיבה שהיא נדרשת לעתים קרובות על ידי בעל הבית שלך.

אז אם אתם מחפשים דירה ברמת גן מומלץ לקרוא את העצות של פראוסטבלוג

Scroll to Top