חתונה קטנה

טיפים לתכנון חתונה קטנה וחסכונית

רשימת מוזמנים ארוכה, אולם ריקודים ענק, ואין סוף שטרות של 200 זה לא הדבר שלכם? אתם לא אשמים!

אם אתם לא מוכנים לבריחה של רק שניכם להתחתן אבל אתם תשמחו לחסוך סכום רציני של כסף, חתונה קטנה בשרון זה בדיוק מה שאתם צריכים.

יש פה 5 דרכים לשמור את החתונה שלכם-ואת החשבון הסופי-על הצד הנמוך:

1. תשאפו לרשימת מוזמנים קצרה

אמרנו את זה בעבר, ונחזור על זה שוב: העלות של חתונה בנויה פחות או יותר על רשימת המוזמנים. (קרא את המשפט הזה שוב ותן לזה לשקוע.) מספר הנוכחים לא רק שיקבע את גודל האולם שלכם, אלא גם את כמות האוכל והאלכוהול שתצטרכו לספק-ודרך אגב, בדרך כלל אלה שתי ההוצאות הגדולות ביותר בחתונה.

צמצום ברשימת המוזמנים היא הדרך הטובה ביותר לחסוך בהוצאות. אז מה זה חתונה קטנה? יש שחושבים שמתחת ל-100 מוזמנים, אבל אם אתם רוצים באמת אירוע אינטימי (וחסכוני!), אנחנו ממליצים על בין 10 ל-50 אנשים.

ברגע שתתחילו להוריד מהרשימה שלכם, אתם כנראה תגלו שזה קשה יותר ממה שחשבתם! כדי להפוך את זה לפשוט, תשאלו את עצמכם "האם באמת דיברתי עם הבן אדם הזה בחודשיים האחרונים?" לעיתים קרובות יותר, שאלה פשוטה שכזאת תבטיח שרק הקרובים אליכם והיקרים לכם יהיו חלק מהיום הגדול שלכם.

  1. תחשבו מחדש על "מסורתי".

למה שלא תנצלו את היתרון שברשימת המוזמנים שצמצמתם ותכננו את החגיגה שלכם במקום שהוא מחוץ לתחום? זה יכול להיות בתצפית נוף בפארק לאומי, אתם ובן/בת הזוג בברנץ' המועדף עליכם, או בחצר האחורית האינטימית של חבר משפחה. באופן כללי, מקומות כאלה דורשים אישור, חדר פרטי להשכרה, או את ברכת הדרך מקרוב המשפחה, ונוטים להיות פחות יקרים מאשר אולמות חתונה רגילים בקנה מידה גדול.

בנוסף, מכיוון שרשימת המוזמנים הקצרה שלכם כוללת רק את המשפחה והחברים הקרובים אליכם- רובם אם לא כולם אמורים להגיע-אתם חופשיים יותר לבחור לערוך את המסיבה שלכם ביום או בשעה שהם לא שיא העונה. תשקלו חתונת ברנץ' של יום ראשון ביחד עם "עוגה" , או ארוחת צהריים קלילה חלבית.

טיפ: הרבה מקומות מציעים חללים לחתונות אינטימיות שהם לאו דווקא מפרסמים, אז לא יזיק לשאול לגבי כל האפשרויות שלכם!

  1. התמקדו במה שחשוב לכם- ושכחו מכל השאר.

אם ריקודים הם לא הדבר שלכם, אז אל תשכירו DJ. רוצים לעשות מדורה במקום עוגת חתונה מפוארת במיוחד? אוהבים משאיות אוכל? תשכחו מקייטרינג יקר! לבן גורם לך להיראות חיוורת? תצעדי אל החופה בגאווה בשמלה הצבעונית שלך שקנית בחנות יד שנייה המועדפת עלייך. מבינים למה אני מתכוון? תעשו מה שגורם לכם להרגיש טוב.

לוותר על כמה מן הפריטים הגדולים בחתונה לא רק שיעזור לקצץ את רשימת הto-do שלכם, זה גם יקצץ בהוצאות שלכם ויגרום לחתונה שלכם להפוך ליותר אישית.

  1. אל תפחדו לבקש עזרה

כאשר מדובר בחתונות קטן וחסכוניות, תזכרו ש"עשה זאת בעצמך" לא אומר שאתם צריכים לעשות- הכל– בעצמכם. החברים שלכם ומשפחה יכולים להיות המושיעים האישיים שלכם! גייסו את הדודות בפנסיה להכין קישוטים, בקשו מהאחיינית הכישרונית לעשות בשבילכם מייקאפ, ובדקו עם החברה הטובה ביותר שלכם שמתה על אפייה אם היא יכולה לעשות לכם טובה ולהביא כמה עוגיות. ואז, תארגנו כדרך אגב מסיבת קוקטיילים להודות לצוות על העזרה שלהם. גישת "הפרד ומשול" תדאג להשאיר את החתונה חסכונית, ותוריד את הלחץ "עשה זאת בעצמך" מהכתפיים שלכם.

  1. תישארו אמיתיים לעצמכם

בנקודה כזאת או אחרת במהלך תקופת ההכנות לחתונה, סביר להניח שתפגשו עם אנשים שלא חושבים כמוכם שימשכו אותם אחורה ברגע שאתם מסבירים להם על התכנונים שלכם לחתונה קטנה. הביקורת עלולה להגיע מקרובים המרגישים מוזנחים מפי שהם לא קיבלו הזמנה לחתונה, או ממכרים שמגיבים בשוק להכנות שלכם לאירוע חסכוני.

לעולם אל תפחדו, יקיריי! אם מישהו עושה לכם חיים קשים, אנחנו ממליצים לכם על הצירוף הבא: "אנחנו כל כך מתרגשים להתחתן בדרך שמרגישה לנו נכונן, אבל תודה על דעתך."

שורה תחתונה: הזמינו את מי שתרצו, תשברו מסורות, תשאירו דברים פשוטים, ולכו עם מה שאתם מאמינים בו.

אחרי הכל, חתונה ללא חובות היא דרך מעולה להתחיל את חיי הנישואים!

 

Scroll to Top