ויז קאליפה

ויז קאליפה

ויז קאליפה, אשר שמו האמיתי הוא קמרון ג'יבריל תומז (שם מסובך וקצת ארוך), הינו זמר היפ הופ בינלאומי בן 28 הידוע בשיריו המפורסמים כמו Black and Yellow,  see you again ועוד. ויז קאליפה נולד לאב ואם המשרתים בצבא בארצות הברית, שהתגרשו כאשר היה בן 3 בלבד. השירות הצבאי של הוריו גרמה לקאליפה לנדוד באופן קבוע. הוא גר בגרמניה, אנגליה וביפן לפני שעבר לפיטסבורג, שם למד בתיכון טיילור אלדרדייס.

ויז קאליפה, מוסלמי במקור, גזר את שמו הבימתי מכך שמשמעות המילה הערבית "ח'אליפה" היא "היורש" והמילה "ויז" נגזרה מכך שסביו הערבי של קמרון כינה אותו כך. בשנת 2005 הוציא לאור קאליפה את המיקסטייפ הראשון שלו בשם "Welcome to Pistolvania". המיקסטייפ הוביל ללאלבום האולפן הראשון שלו בשנת 2006 בשם "Show and Prove"  אשר הפך לפופולרי.

קאליפה השתתף ברמיקס ובווידאו של הסינגל של ריק רוס בשם "Super High" לצד הראפר קורנסי. הוא התארח במספר מיקסטייפים של אמנים שונים ובשירים של ראפרים חובבים. ב-2010 נבחר קאליפה לאחת מפריצות הדרך של ההיפ הופ ב-MTV עם כמעט 70,000 קולות, כשעקף בדרך את ניקי מינאג', טרוויס בארקר, ג'יי קול ועוד.

השנה, בתאריך ה25/6/2016 הגיע הזמר לארץ והופיע בראשון לציון. קהל האנשים שהגיעו להופעה עמד בגילאים של 12- 18. אומרים שההופעה שקאליפה נתן הייתה טובה אך לא מרתקת מספיק על מנת להחזיק את הקהל הנלהב זמן רב מדי. קאליפה הציג ושר את השירים הפופולריים שלו והלהיב את הקהל אך הוא לא גרם לתשומת לב גדולה יותר.

"כנראה שהלהיטים הגדולים שלו ענקיים דיים כדי שזה יהיה מספיק בשביל להנות ולרקוד  תוך כדי ההופעה. אבל בתמונה הרחבה, סך כל החומרים שלו בינוניים, שטחיים ולא מעניינים מספיק כדי שזו תהיה הופעה מעוררת מחשבה או רגש או אפילו סתם כיף יוצא דופן. כנראה שעוד כמה ימים רוב הקהל ישכח שזה קרה, ואולי זה בעצם מסתדר יופי עם עשן המריחואנה הענק שעטף את הלייב פארק ראשל"צ במהלך ההופעה הזו."

Scroll to Top