Image

סיורי סליחות בירושלים – חוויה שאין שנייה לה

אחד הדברים המרגשים והעוצמתיים הנחשבים ל״חובה״ עבור כל יהודי במיוחד לאלה מאיתנו שחיים בישראל כל כך הרבה שנים, חוגגים את החגים שנה אחר שנה ושומרים על המסורת העשירה והאותנטית של העם היהודי, לפחות כחוויה חד פעמית במהלך החיים הינו חווית סיורי סליחות בירושלים. מדובר בסיורים עוצרי נשימה המאפשרים לנו מצד אחד לחוות את עיר הבירה מזווית לגמרי אחרת ממה שהתרגלנו לחוות בטיולי הצופים, בתי הספר והצבא, ומצד שני להתכונן לימים הנוראיים ראש השנה ויום הכיפורים.

 

סיורי סליחות בירושלים מה בכלל המשמעות של זה?

דרך מסורת היהודית שלנו נהוג להתכונן לקראת שני ימים עיקריים בשנה – ראש השנה ויום כיפור. בשני ימים אלו נקבעים גורלות. אמנם המנהגים קצת שונים אצל הספרדים לעומת האשכנזים אך בשתי העידוד מתכנסים בבתי הכנסת טרם תפילת השחרית בכדי לומר סליחה. את סיורי הסליחות בירושלים מקיימים בדרך כלל בלילה עד לפנות בוקר או בערב עד 24:00 בלילה. בסיור עוברים בין בתי הכנסת בשכונת נחלאות בירושלים ומגיעים לכותל המערבי להתפלל. מכיון ובמהלך השנים נוצר עומד בתקופה שלפני החגים על אזור זה, החלו לצאת קבוצות שלמות באזורים מעט שונים, בכדי לא לפגוע במתפללים. הסיורים נערכים לאורך העיר העתיקה בירושלים ועדיין מגיעים לכותל.

 

אז מה מיוחד בסיורים אלו?

האווירה הינה אווירה קוסמית, עילאית מיוחדת אותה ניתן לחוש אך ורק בעיר המדהימה הזו. הסיור נותן לנו המון דברים טובים ומאפשר לנו לחזור למסורת היהודית האותנטית, לשורשים שלנו, למנהגים ולהצטרף לאמירת סליחות כנה ואמיתית.

 

איך מצטרפים לסיור?

מדריכי טיולים רבים מתכננים סיורים אלו מדי שנה ומארגנים קבוצות או יחידים שמתכנסים לקבוצה אחת בהתאם לזמנים ולתאריכים המתאימים לקבוצה. בכדי שהסיור ייצא לפועל עליכם להתארגן במהירות ולפנות לאחד מהאנשים שמארגנים את אותם סיורים ייחודיים. התשלום אינו גבוה והוא בהחלט שווה את המאמץ להגיע אל העיר. בנוסף, יש מדריכים שמתאימים את הסיור לאופי הקבוצה ומכך תוכלו להתרשם באתרי האינטרנט של אותם מדריכים או חברות שמארגנות מדי שנה את אותם סיורים. 

 

Scroll to Top