Image

שיווק דיגיטלי בסלולאר

אז כולנו כבר יודעים שבשנים האחרונות הסמארטפונים תפסו חלק ניכר בחיינו, אנחנו משתמשים בהם לניהול חיינו השוטפים כאשר הם הפכו לאלבום התמונות המשפחתי שלנו, ליומן האלקטרוני הנייד שלנו שבו אנחנו מתכננים את כל הפגישות, כמובן ליומן הטלפונים שלנו, הם החליפו את העיתונות הכתובה כי הרי כיום לכל אתר חדשות שמכבד את עצמו ישנה אפליקציה. בנוסף, הם אפילו משמשים לנו בתור רדיו נייד, היות ואנחנו יכולים להאזין לתחנה האהובה עלינו בזמן שאנחנו רוכבים על האופניים לעבודה או נוסעים ברכבת.

המשווקים לא נשארו אדישים לכל תופעת הסמארטפונים והבינו שאם הצרכנים נמצאים בסמארטפונים, גם הם צריכים להיות בסמארטפונים ובאפליקציות ולהשתמש בהן בתור פלטפורמה שיווק דיגיטלי .

אם פעם היינו רגילים להיכנס לאתר האינטרנט האהוב עלינו והיינו נתקלים בדף נחיתה של חצי עמוד עוד לפני שהאתר היה עולה, היום אנחנו רואים דבר דומה כאשר אנחנו פותחים את האפליקציה האהובה עלינו ופתאום עולה לנו פרסומת שאנחנו צריכים לצפות בה מספר שניות עד שעולה לנו האפליקציה. לכל אלה, קוראים שיווק דיגיטלי.

אפילו לעתים בתוך אפליקציות אנחנו עדים לתכנים פרסומיים כמו למשל פרסומת בתוך אתר חדשות שהצרכן רואה אותה בפורמט של כתבה למשל.

דרך נוספת שהמשווקים מצאו בשנים האחרונות היא בעצם "להכריח" את הצרכן לצפות בפרסומת, וזה נעשה על ידי הצגת פרסומת לצרכן לפני שהוא מבצע פעולה שהוא בעצם ביקש לעשות למשל, אם אנחנו בסמארטפון משתמשים באפליקציה כלשהי ובוחרים בפונקציה מסוימת או עוברים לעמוד אחר, האפליקציה ׳מכריחה׳ אותנו לצפות בפרסומת לפחות עד במהלך החמש שניות הראשונות שלה ולעתים אנו נאלץ לצפות בכל הפרסומת באורך המלא.

מקום נוסף שאנחנו מוצאים את הפרסומות נמצא דווקא באתרי אינטרנט, בעוד שאנחנו בוחרים לצפות בתוכן מסוים שביקשנו, די בדומה לאפליקציה, רק שהפעם מדובר בסרטון כלשהו באתר סרטונים לדוגמא, ושוב אנו נאלצים לצפות בחלק הראשון של פרסומת מסוימת ורק לאחר מספר שניות אנחנו יכולים לבטל את הפרסומת ולהגיע לתוכן הרצוי שביקשנו.

המשווקים מצאו דרכים להתאים את התכנים של השיווק הדיגיטלי שאותם הם מפרסמים לצרכנים, כלומר, הם יודעים מי הוא המשתמש שנמצא מאחורי המסך מבחינת מאפיינים דמוגרפיים, כמו גיל, מין, מקום מגורים ואפילו תחומי עניין על פי אתרים קודמים בהם ביקרנו וכך יודעים להתאים לו פרסומות שיעניינו אותו.

Scroll to Top