Image

לומדות לילדים

לומדות הן אמצעי לימוד המשלב את טכנולוגית המחשוב לצורך הלמידה. ישנן לומדות מסוגים שונים ולקהלים שונים. למשל ישנן לומדות לילדים ולמודות למבוגרים. ישנן לומדות אשר נועדו ללמד שפות זרות וישנן לומדות אשר נועדו ללמד נושאים של זהירות בדרכים, אלו אך ורק דוגמאות, ישנם סוגים שונים של לומדות מסוגים שטנים ומטרות לימודיות שונות.

 

סוגי לומדות

 

ניתן לחלק את הלומדות לשלושה סוגים עיקריים:

 

1. לומדות אשר עושות שימוש במחשב לשם העברת מידע אינפורמטיבי בלבד, לומדות אלו הן די פשוטות, הן פושט מנצלות את האפשרויות של המחשב להמחיש טוב יותר את החומר הנלמד.

2. לומדות אינטראקטיביות – לומדות מסוג זה מנהלות תקשורת אינטראקטיבית עם התלמיד ובעצם מנצלות טוב יותר את טכנולוגיית המחשוב בלמידה. תוכנות אלו יכולות לנהל אינטראקציה עם התלמיד על מנת לבחון את רמתו ואת הפנמת הידע הנלמד. לומדות אינטראקטיביות ניתן לראות ברוב רובן של הלומדות לילדים.

3. לומדות משחקיות – אלו הן לומדות לילדים המשלבות אלמנטים של משחק ובעזרתן מעבירים חומר לימודי. השימוש במשחקים הוא אמצעי יעיל ביותר בחינוך ילדים ואין זה פלא שלומדות לילדים משתמשות בו. לומדות משחקיות הן בעצם סוג של לומדות אינטראקטיביות.

 

לשימוש בלומדות ישנם יתרונות רבים ההופכים אותן לאידאליות עבור חינוך ולימוד:

 

א. הלומדות מאפשרות לימוד עצמי, יתרון המעניק גמישות. התלמיד יכול להשתמש בלומדות בזמן ובמקום שנוח לו. ניתן להשתמש בהם לאחר הכנת שיעורי הבית, במשחק עם חברים, לפני השינה או בסופי שבוע וחופשים.

ב. הלומדות מאפשרות שימוש באפקטים ויזואליים המסייעים להסברת החומר הנלמד. השימוש באנימציה ואפקטים ממוחשבים מאפשר המחשה טובה יותר של החומר הלימודי. אילו דברים שאינם אפשריים כאשר אנו מוגבלים אך ורק לספרי לימוד, לוח וגיר. דבר שימושי ביותר בלומדות לילדים, ניתן להשתמש באנימציה, ווידאו וקול על מנת להמחיש ולהסביר טוב יותר.

 

לומדות לילדים

 

שימוש בלומדות לילדים נפוץ מאוד במערכת החינוך וגם בשימוש פרטי בבית. הלומדות לילדים משלבות מחשקים והילדים נהנים מאוד לשחק בהן וללמוד בעזרתן. ישנם מוסדות לימוד רבים המקדישים זמן ללומדות, אמנם לא כצורת ההוראה היחידה אלא במקביל ובשיתוף עם שיטות הוראה אחרות. כמו כן הורים רבים בוחרים לרכוש לומדות לילדים על מנת להעשיר את הידע של הילדים בנושאים אחרים אשר אינם נלמדים בבתי הספר או לתגבר נושאים הנלמדים בבתי הספר.

 

לומדות לילדים במגוון נושאים

 

תחום הלומדות לילדים הוא תחום עשיר מאוד, תוכלו למצוא בו לומדות במגוון גדול של נושאים לילדים בכל הגילאים. חלקן של הלומדות מיועדות להורדה וחלקן לעבודה מקוונת. הלומדות יכולות לסייע לילדים בהקניית ידע ואף מיומנויות שונות. מבין מגוון הלומדות לילדים ניתן להזכיר לומדות להכרות עם המחשב, לומדות ללימוד אנגלית, לומדות ללימוד קריאה, לומדות ללימוד חשבון, לומדות ללימוד יהדות ועוד רבות אחרות.

אולי תאהבו גם

Scroll to Top